וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטרות באזור דמשק, 7 נהרגו

גיא אלסטר ויפעת רוזנברג

27.4.2020 / 11:08

סוכנות הידיעות הרשמית דיווחה שכלי טיס שיגרו טילים מלבנון, וחלקם יורטו. לטענתה, שלושה אזרחים נהרגו. בארגון הסורי לזכויות אדם דיווחו על עוד ארבעה הרוגים משורות המיליציות של איראן

אתר רשמי

מערכות ההגנה האווירית הסוריות יירטו "מטרות עוינות" מעל בירת דמשק - כך דיווחה הלילה (שני) סוכנות הידיעות הממלכתית סאנ"א. לפי הדיווח, מערכות ההגנה האווירית יירטו את מרבית הטילים ששיגרו מטוסי קרב ישראליים שהגיעו מדרום לבנון. לפי הסוכנות, שלושה אזרחים נהרגו ועוד ארבעה נפצעו מרסיסי טילים בתקיפות בעיירות אל-חג'ירה ואל-עאדליה שבפרברי דמשק. בדמשק לא ציינו אילו מטרות הותקפו.

על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה, שלושה לוחמים משורות המיליציות של איראן נהרגו בתקיפות. לפי הארגון, הותקפו מטרות ועמדות של המיליציות ושל חיזבאללה, באזור המתפרש מאל-כיסווה ועד פרבריה הדרום-מערביים דל דמשק. זהות הלוחמים טרם ידועה.

תקיפה שיוחסה לישראל בשמי דמשק ב-27 באפריל 2020. אין, עיבוד תמונה
התקיפה שיוחסה לישראל בדמשק, הלילה/עיבוד תמונה, אין

בחודש האחרון התגברו התקיפות שיוחסו לישראל בסוריה, האחרונה שבהן בשבוע שעבר באזור העיר תדמור שבמחוז חומס. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות סאנ"א, מערכות ההגנה בסוריה יירטו טילים ששוגרו על ידי ישראל. המערכות "יירטו כמה מטרות" בשמי תדמור, אזור מדברי בו יש נוכחות של המיליציות האיראניות.

ברשת אל-מיאדין הלבנונית הפרו-איראנית דווח כי הותקפו כמה עמדות צבאיות מצפון לשדה התעופה של תדמור, וכי המתקפה "סוכלה". לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הותקפו יעדים של המיליציות האיראניות.

מוקדם יותר החודש הותקף מהאוויר ג'יפ שנשא, על פי הדיווחים, בכיר בחיזבאללה, בעת שניסה לחצות את הגבול מסוריה ללבנון. לא היו נפגעים, ועל פי תחקיר של ניו יורק טיימס, זאת מדיניות מכוונת של ישראל שנועדה להימנע מהרוגים בשורות חיזבאללה מחשש לפרוץ עימות כולל.

עוד בוואלה!

שיחות לפני הפצצות: כך נמנעת ישראל מהרג פעילי חיזבאללה בסוריה

לכתבה המלאה

בסוף חודש מרץ דווח בתקשורת הסורית על תקיפה ישראלית לעבר מטרות בחומס. לפי הדיווחים, כלי טיס של חיל האוויר שיגרו את הטילים לעבר מטרות באזור, אך מערכות ההגנה האוויריות הסוריות יירטו אותם. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, התקיפה שבוצעה באמצעות יותר משמונה טילים, כוונה נגד שדה התעופה בשעיראת.

(עדכון ראשון: 05:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully