וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: ישראל תקפה באזור תדמור שבמרכז המדינה

20.4.2020 / 23:25

סוכנות הידיעות סאנ"א דיווחה מערכות ההגנה "יירטו כמה מטרות" בשמי מחוז חומס. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הותקפו יעדים של המיליציות האיראניות מצפון לשדה תעופה באזור

אתר רשמי

מערכות ההגנה בסוריה יירטו טילים ששוגרו על ידי ישראל לעבר אזור העיר תדמור שבמחוז חומס - כך דווח הערב (שני) בסוכנות הידיעות סאנ"א. על פי הדיווח, המערכות "יירטו כמה מטרות" בשמי תדמור, אזור מדברי בו יש נוכחות של המיליציות האיראניות. ברשת אל-מיאדין הלבנונית הפרו-איראנית דווח כי הותקפו כמה עמדות צבאיות מצפון לשדה התעופה של תדמור, וכי המתקפה "סוכלה". לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הותקפו יעדים של המיליציות האיראניות.

מוקדם יותר היום, נשיא סוריה בשאר אסד ושר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף נועדו בדמשק כשהם עוטים מסיכות למיגון מפני הקורונה. לפי כלי תקשורת מקומיים, השניים דנו בפגישה על כך שהמערב מנצל את המגיפה לצרכים פוליטיים. אסד הביע את תנחומיו לאיראן, שיותר מ-5,200 מאזרחיה מתו מהנגיף.

תקיפת חיל האוויר, בדמשק, סוריה 23 בפברואר 2020. רויטרס
תקיפה אווירית בדמשק, סוריה/רויטרס

זריף, שהדהד את דבריו של נשיא הרפובליקה האסלאמית, חסן רוחאני, אמר כי הממשל האמריקני הראה את "פניו הבלתי אנושיים" כשסירב להסיר את הסנקציות על איראן וסוריה, בעוד שהעולם נאבק בקורונה. אסד הוסיף כי ההתמודדות עם הנגיף הוכיחה את כישלון המערב.

נשיא סוריה בשאר אסד ושר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בדמשק, 20 באפריל 2020. רויטרס
תקפו את המערב. אסד וזריף בדמשק, היום/רויטרס

בחודשים האחרונים דווח על תקיפות ישראלית בחומס, ברקע ההתבססות האיראנית באזור. בסוף חודש מרץ דווח בתקשורת הסורית על תקיפה ישראלית לעבר מטרות בחומס. לדברי סוריה, כלי טיס של חיל האוויר שיגרו את הטילים לעבר מטרות באזור, אך מערכות ההגנה האוויריות הסוריות יירטו אותם. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, התקיפה שבוצעה באמצעות יותר משמונה טילים, כוונה נגד שדה התעופה בשעיראת. זו התקיפה הראשונה שעליה דווח מאז התפרצות הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully