וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: ישראל תקפה בחומס ובקוניטרה

5.3.2020 / 4:37

על פי כלי התקשורת במדינה, כלי טיס של חיל האוויר תקפו משטח לבנון ומרמת הגולן בשני היעדים, וכי אחת המטרות הייתה מטה חיזבאללה בשדה התעופה הצבאי א-דבעה. עד כה לא דווח על נפגעים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

דיווחים על תקיפות בסוריה - עדכונים אחרונים

  • בשעת לילה הופעלה מערכת ההגנה האווירית בחומס
  • על פי דיווחים סורים, אחד היעדים שהותקפו באזור היה מטה של חיזבאללה
  • זמן קצר לאחר מכן, הופעלו מערכות ההגנה גם באזור קוניטרה
  • בסוריה טוענים: ישראל עומדת מאחורי התקיפות, היא הפציצה מהמרחב האווירי של לבנון
  • לא דווח עד כה על נפגעים בשתי התקריות

כלי התקשורת בסוריה דיווח הלילה (חמישי) כי כלי טיס של חיל האוויר הישראלי תקפו יעדים בחומס ובקוניטרה. עד כה לא דווח על נפגעים בתקריות.

רצף האירועים החל עם הדיווחים בתקשורת הסורית, לפיהם כוחות ההגנה האווירית הופעלו בשעת לילה נגד "מטרות עוינות" באזור העיר חומס. בסוכנות הידיעות הסורית "סטיפ ניוז" דווח כי אחד היעדים באזור זה היה מטה חיזבאללה בשדה התעופה הצבאי א-דבעה.

זמן קצר לאחר מכן דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו גם באזור קוניטרה. על פי הדיווח, המערכת הופעלה נגד טילים ישראלים. בדיווח של סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א נטען כי כלי תעופה ישראלים ביצעו את התקיפות מהשטח האווירי של לבנון ומרמת הגולן. מקור צבאי סורי אמר לסוכנות כי התקיפה סוכלה בהצלחה והטילים שנורו לא הצליחו להגיע ליעדיהם.

תקיפת חיל האוויר, בדמשק, סוריה 23 בפברואר 2020. רויטרס
עד כה לא דווח על נפגעים. תקיפה באזור דמשק, פברואר 2020/רויטרס

לפני שלושה ימים תקף כוח צה"ל כלי רכב בעין א-תינה שבמחוז קוניטרה, בדרום סוריה. על פי דובר צה"ל, התקיפה בוצעה בתגובה לניסיון פיגוע צליפה נגד כוח צה"ל, שבו היה מעורב אותו כלי רכב, בצפון רמת הגולן. כשבוע לפני כן תקף צה"ל תקף שורת יעדים של הג'יהאד האסלאמי בסוריה, בתגובה למטחי הרקטות שנורו מרצועת עזה במסגרת סבב ההסלמה שהתחולל יום קודם לכן. התקיפה בוצעה במקביל לתקיפה נוספת של מטרות הארגון, ברצועת עזה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפה של חיל האוויר, שבוצעה דרומית לדמשק, נהרגו שישה בני אדם.

עוד בוואלה!

מכונת המלחמה

לכתבה המלאה

בנוסף לכך, ביום חמישי שעבר דווח בסוריה על אדם שנהרג מתקיפה של מל"ט ישראלי במחוז קונייטרה שבדרום המדינה. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, אותו אדם נהג במכונית שהותקפה באזור הכפר חדר, באזור הגבול עם רמת הגולן. בארגון הסורי לזכויות אדם אמרו כי ההרוג היה חלק מכוחות "ההתנגדות הסוריים לשחרור הגולן". ישראל לא הגיבה לדיווחים.

(עדכון ראשום: 00:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully