וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: 6 בני אדם נהרגו בתקיפת חיל האוויר

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי השישה נהרגו בתקיפות חיל האוויר בשורת יעדים סמוך לדמשק, בהם אתר לייצור נשק של הג'יהאד האסלאמי. במקביל צה"ל תקף כמה מבסיסי הארגון ברצועה. דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד: "החשבון פתוח". מחשש לירי תגובה מהרצועה: חסימות בדרום

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הסלמה ביטחונית - כל העדכונים:

  • צה"ל תקף שורת יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה ובסוריה
  • הארגון הסוריה לזכויות אדם: 6 הרוגים בתקיפות חיל האוויר ליד דמשק
  • פיקוד העורף: חל איסור על קיום לימודים באשקלון, נתיבות ועוטף עזה
  • מחשש לירי תגובה: כבישים בעוטף עזה נחסמו

שישה בני אדם נהרגו בתקיפת חיל האוויר דרומית לדמשק הלילה - כך דיווח הבוקר (שני) הארגון הסורי לזכויות אדם. דובר צה"ל אישר כי חיל האוויר תקף שורת יעדים של הג'יהאד האסלאמי באזור, בתגובה למטחים שנורו לשטח ישראל מרצועת עזה אמש, שכללו יותר מ-30 רקטות ששוגרו ליישובי הדרום. במקביל לפעילות בסוריה, חיל האוויר תקף מטרות של הארגון גם ברצועת עזה.

באזור עאדליה שבפאתי דמשק, הותקף אתר של הג'יהאד האסלאמי, שלדברי דובר צה"ל מהווה "עוגן משמעתי של הארגון". "באתר מבצע הג'יהאד האסלאמי מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה", מסר צה"ל. "בנוסף, מיוצרים מדי חודש באתר זה עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות, ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי ארגון הטרור, הן מהרצועה והן מהזירה הצפונית". לפי הג'יהאד האסלאמי, שניים מלוחמיו, סלים סלים וזיאד מנסור, נהרגו בתקיפות.

במקביל, הותקפו ברפיח תשתיות תת-קרקעיות ואתרים לאחסון חומרי גלם המשמשים לייצור רקטות. בנוסף לכך, בחאן יונס הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של הג'יהאד האסלאמי, ובה מתחם לאימון ירי טילי נ"ט וציוד צבאי המשמש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, בבית לאהיא הותקף מתחם אימונים צבאי של הג'יהאד האסלאמי.

תקיפת חיל האוויר, בדמשק, סוריה 23 בפברואר 2020. רויטרס
תקיפת חיל האוויר בסוריה, הלילה/רויטרס

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפות בוצעו בתגובה לניסיון הפיגוע על גדר המערכת ולשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. צה"ל יגיב בתקיפות לפעולות הטרור של הג'יהאד האסלאמי המסכנות את אזרחי ישראל ופוגעות בריבונותה. צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר שטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל".

בעקבות התקיפה ברצועה ובסוריה, בגדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אמרו כי "החשבון עם ישראל פתוח". דובר הזרוע אבו חמזה הצהיר כי "התוקפנות הישראלית בדמשק ומות לוחמינו הם אירוע שלא יעבור בשתיקה".

תקיפת חיל האוויר, בדמשק, סוריה 23 בפברואר 2020. רויטרס
אזור דמשק, הלילה/רויטרס

בעקבות התקיפות ובתום הערכת מצב, צה"ל סגר את צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232 וכבישים נוספים באזור, בהם כביש 4 מצומת זיקים ועד הכניסה לנתיב העשרה, כביש 34 מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לניר עם וכביש 232 מצומת מפלסים עד כפר עזה. בנוסף לכך, תיאסר הכניסה לגבעת "קובי" בשדרות, אנדרטת "החץ השחור", גבעת הפעמונים, גבעת נזמית, גבעת "הפרש הבודד" וחוף זיקים.

בעקבות ההסלמה, פיקוד העורף פרסם הנחיות לפיהן נאסר על קיום פעילות חינוכיות באשקלון, נתיבות, שדרות וכן במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב. באותם האזורים, ניתן לקיים אירועים של עד 300 איש בלבד בתוך מבנה, וחל איסור על קיום אירועים מחוץ למבנה. כמו כן, פיקוד העורף הודיע כי ניתן לצאת לעבודה בתנאי שניתן להגיע למרחב מוגן תקני לפי זמן התגוננות.

הפעלת כיפת ברזל במהלך שיגור רקטה מעזה לשטח ישראל 23 בפברואר 2020. רויטרס
יירוט רקטות על ידי מערכת "כיפת ברזל", אמש/רויטרס

השיגורים מרצועת עזה:

צילום: אנדרי איסטחרוב, איתי אבני, טל עוז, אשקלונט, חיים קוזניץ, אבי אלון, אנשי הדממה. עריכה: ליר שפיגלר

כמו כן, תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות ואשקלון לבאר שבע הופסקה. תחנות שדרות, נתיבות ואופקים יישארו סגורות. רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), יתחילו ויסיימו את נסיעתן מכיוון צפון בתחנת אשקלון, ואילו נוסעים מבאר שבע וממנה יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת.

יותר מ-30 רקטות שוגרו אמש מרצועת עזה לעבר עוטף עזה ויישובי הדרום, ולפחות 13 מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. לא היו נפגעים, ונזק קל נגרם לבית בשדרות שנפגע מרסיס. שיגורי הרקטות בוצעו על ידי הג'יהאד האסלאמי, בתגובה להרג אחד מלוחמיו באזור חאן יונס על ידי צה"ל. המחבל, מוחמד עלי א-נאעם בן ה-27, נורה על ידי החיילים יחד עם מחבל נוסף של הארגון, לאחר שהשניים הניחו מטען חבלה בגדר המערכת שבגבול הרצועה. בג'יהאד האסלאמי אף איימו אמש כי "ההתנגדות מוכנה אם הכיבוש ירחיב את תוקפנותו ומוכנה להגיב עליה".

הנחיות פיקוד העורף - 23/2/2020. פיקוד העורף, אתר רשמי
הנחיות פיקוד העורף - 23/2/2020/אתר רשמי, פיקוד העורף

בעקבות המצב הביטחוני, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירי מערכת הביטחון בקריה שבתל אביב. קודם לשיגורים, סוללות "כיפת ברזל" תוגברו באזור, במסגרת המתיחות שהתעוררה אחרי התקרית.

תקיפת חיל האוויר נגד יעדים של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה, 23 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
הירי בוצע על ידי הג'יהאד האסלאמי. התקיפה ברצועה, הלילה/רויטרס, רויטרס
שריד קסאם לאחר יירוט בחצר בית, בקיבוץ בעוטף עזה 23 בפברואר 2020. נגה בנודיז-סיהו/TPS, אתר רשמי
שריד קסאם שנפל בחצר בעוטף עזה/אתר רשמי, נגה בנודיז-סיהו/TPS

ביישובי הדרום, בהם שדרות ואשדוד, קראו לתושבים לעקוב אחרי ההנחיות. בחלק מהיישובים פתחו את המקלטים, ובאשקלון הודיעו על ביטול הלימודים בכל מוסדות החינוך עוד לפני הוראות פיקוד העורף. "אנחנו לא לוקחים סיכונים והנחינו על ביטול האירועים והפעילויות ברחבי העיר", אמר ראש העירייה תומר גלאם. "כרגע הדבר החשוב ביותר הוא להיצמד להנחיות פיקוד העורף וזאת הבקשה שלי מהתושבים, לשמור על כללי ההתגוננות שהוכחו כמצילי חיים".


(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully