וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לירי נקמה לאחר התקרית בגבול: סוללות כיפת ברזל נפרסו בדרום

23.2.2020 / 15:07

בצה"ל העלו את רמת הדריכות לאחר שארגון הג'יהאד האסלאמי איים לנקום את מותו של המחבל שנורה הבוקר לאחר שהניח מטען נפץ ליד גדר המערכת. לפי הערכות גורמי צבא, חוליית הטרור התכוונה לפגוע בכוחות האחראים על בניית הגדר והחומה התת-קרקעית בדרום הרצועה

צילום: רויטרס ודו"צ, עריכה: עמית שמחה

לאחר התקרית בגבול עזה, בה נורו מחבלים מארגון הג'יהאד האסלאמי שהניחו מטענים ליד גדר המערכת, צה"ל פרס היום (ראשון) סוללות כיפת ברזל והעלה את רמת הדריכות מחשש לתגובה.

התקרית החלה בסמוך לשעה שש וחצי, אז זיהתה תצפיתנית בחטיבה הדרומית של אוגדת עזה שני חשודים פלסטינים שהתקרבו על גבי אופנוע אל הגדר. בשלב מסוים ניגש אחד החשודים אל הגדר והניח מטען חבלה. התצפיתנית קבעה כי מדובר בהנחת מטען, ועל כן הוקפץ לזירה כוח של חטיבת כפיר. החיילים ירו טיל נ"ט וכן ביצעו ירי מנשק קל לעבר השניים. ארגון הג'יהאד האסלאמי אישר כי אחד מלוחמיו נהרגו בתקרית. הוא זוהה כמוחמד עלי א-נאעם, בן 27. בצה"ל אמרו כי זו הפעם השלישית שחברי החוליה מניחים מטענים בסמוך לגדר בחודשים האחרונים.

מטען  סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, פברואר 2020. דובר צה"ל
המטען שהונח ליד הגדר, הבוקר/דובר צה"ל

לפי הערכות גורמי צבא, בכוונת המחבלים הייתה לפגוע בכוחות ובעובדים של מינהלת גבולות ותפר, בהובלת תא"ל ערן אופיר, האחראים על בניית גדר המערכת והחומה התת-קרקעית נגד מנהרות. זאת לאחר שבשבוע שעבר כוח ימ"מ פצע צלף פלסטיני בחלק הדרומי של גבול רצועת עזה.

עוד בוואלה!

גורמי ביטחון: ההקלות לחמאס ניתנו במקביל להיערכות לפיגוע

לכתבה המלאה

בתקשורת הפלסטינית טענו כי צה"ל אף ירה לעבר הפרמדיקים שהגיעו לטפל במחבלים. בעקבות האירוע, הג'יהאד האסלאמי הודיע כי יבצע פעולת נקמה. "הידיים הלוחצות על ההדק ינקמו על דם הקדושים כמו שנקמו לפני כן בהפצצות על תל אביב. אנו מתריעים מפני תקיפה על רצועת עזה ולוקחים זאת ברצינות. איומי האויב לא יצליחו להרתיע את ההתנגדות", מסר הארגון, "את היד שהושטה לבני עמנו נגדע כמו כשגדעו אותה פלוגות אל-קודס בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully