וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ירה לעבר מחבלים שהניחו מטען בגבול עזה; הפלסטינים דיווחו על הרוגים

23.2.2020 / 12:00

תצפיתניות זיהו את המחבלים מתקרבים אל גדר המערכת עם מטען נפץ והזעיקו לוחים שפתחו באש לעברם, ודובר צה"ל מסר כי זוהתה פגיעה. בשלב הזה לא ברור מה השיוך הארגוני של המחבלים. בשבוע שעבר ירתה חוליית צלפים של הג'יהאד האסלאמי לעבר כוח צה"ל בשטח ישראל מאזור חאן יונס

צילום: רויטרס ודו"צ, עריכה: עמית שמחה

חיילי צה"ל ירו לעבר שני מחבלים של ארגון הג'יהאד האסלאמי שהתקרבו אל גדר המערכת בדרום רצועת עזה והניחו שם מטען - כך נמסר הבוקר (ראשון) מדובר צה"ל, שאישר כי זוהתה פגיעה. בתקשורת הפלסטינית דווח על הרוגים כתוצאה מהירי, וטענו כי צה"ל אף ירה לעבר הפרמדיקים שהגיעו לטפל במחבלים.

התקרית החלה בסמוך לשעה שש וחצי, אז זיהתה תצפיתנית בחטיבה הדרומית של אוגדת עזה שני חשודים פלסטינים שהתקרבו על גבי אופנוע אל הגדר. בשלב מסוים ניגש אחד החשודים אל הגדר והניח מטען חבלה. התצפיתנית קבעה כי מדובר בהנחת מטען, ועל כן הוקפץ לזירה כוח של חטיבת כפיר. החיילים ירו טיל נ"ט וכן ירי מנשק קל לעבר השניים. ארגון הג'יהאד האסלאמי אישר כי אחד מלוחמיו נהרגו בתקרית. הוא זוהה כמוחמד עלי א-נאעם, בן 27. בצה"ל אמרו כי זו הפעם השלישית שחברי החוליה מניחים מטענים בסמוך לגדר בחודשים האחרונים.

לפי הערכות גורמי צבא, בכוונת המחבלים הייתה לפגוע בכוחות ובעובדים של מינהלת גבולות ותפר, בהובלת תא"ל ערן אופיר, האחראים על בניית גדר המערכת והחומה התת-קרקעית נגד מנהרות. זאת לאחר שבשבוע שעבר כוח ימ"מ פצע צלף פלסטיני בחלק הדרומי של גבול רצועת עזה.

פרמדיקים בצד הפלסטיני סמוך למקום התקרית בה נורו שני פלסטינים שניסו להניח מטען חבלה על גדר המערכת בדרום רצועת עזה. 23 בפברואר 2020. ללא קרדיט, אתר רשמי
צוותי רפואה פלסטינים במקום האירוע, הבוקר/אתר רשמי, ללא קרדיט

בעקבות האירוע, הג'יהאד האסלאמי הודיע כי יבצע פעולת נקמה. "הידיים הלוחצות על ההדק ינקמו על דם הקדושים כמו שנקמו לפני כן בהפצצות על תל אביב. אנו מתריעים מפני תקיפה על רצועת עזה ולוקחים זאת ברצינות. איומי האויב לא יצליחו להרתיע את ההתנגדות", מסר הארגון, "את היד שהושטה לבני עמנו נגדע כמו כשגדעו אותה פלוגות אל-קודס בעבר".

מטען  סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, פברואר 2020. דובר צה"ל
המטען שהונח בסמוך לגדר/דובר צה"ל

ביום שישי אותר צרור בלונים ועליהם חפץ חשוד באשקלון. חבלן משטרתי שהוזעק למקום טיפל בחפץ מבלי שהיו נפגעים באירוע. צרור הבלונים החשוד הצטרף לתקרית שארעה יומיים לפני כן ברצועת עזה, כאשר חוליית צלפים של הג'יהאד האסלאמי ירתה לעבר כוחות צה"ל בשטח ישראל מאזור חאן יונס. גם באירוע זה לא היו נפגעים מקרב הכוחות אך מדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה באחד מאנשי החולייה. "כוחות צה"ל וימ"מ שזיהו את החוליה, ירו לעברה תוך שימוש בתצפיות ואש. זוהתה פגיעה", נמסר.

צרור הבלונים והירי מגיעים ברקע הודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) ביום שלישי השבוע, לפיה יושבו הצעדים האזרחיים ברצועת עזה לאור השקט היחסי באזור בימים האחרונים. במסגרת זאת, הורחב מרחב הדיג ברצועה ל-15 מיילים וכן התווספו ההיתרים ל-7,000 סוחרים תושבי המקום.


(עדכון ראשון: 07:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully