וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: ההקלות לחמאס ניתנו במקביל להיערכות לפיגוע

20.2.2020 / 10:56

בצה"ל ידעו מראש על תכנון פיגוע ירי הצלפים מרצועת עזה, וגורמים במערכת הביטחון אישרו כי הרחבת מרחב הדיג והגדלת מכסת הסוחרים שנכנסים לישראל בוצעו למרות המתיחות. עוד הוסיפו כי ברקע המאמץ לשמר את תהליך ההסדרה, צה"ל ימשיך להכיל את טרור הבלונים מהרצועה

עריכה: אסף דרורי

גורם ביטחוני אישר לוואלה! NEWS כי ההקלות שניתנו לחמאס בימים האחרונים, בהן הרחבת מרחב הדיג ל-15 מייל והגדלת מכסת כניסת הסוחרים הפלסטיניים לישראל, כ-7,000 איש שחלק לא מבוטל מהם עובדים כפועלים, התקבלו חרף ההיערכות לביצוע פיגוע הצליפה שבוצע אמש (רביעי) בגבול, ועל רקע המאמץ לשמר את תהליך ההסדרה בתיווך מצרי.

גורם ביטחוני נוסף יישר קו עם עמדה זו ואמר כי הציבור הישראלי צריך להשלים עם העובדה שבלוני נפץ ילוו אותנו גם אחרי מערכת הבחירות, בגלל הרצון לדחות מערכה וליישם את תהליך ההסדרה.

שר הביטחון נפתלי בנט קיים הערכת מצב באוגדת עזה, 9 בפברואר 2020. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
לא קיבל החלטה משמעותית. השר בנט בהערכת מצב באוגדת עזה, החודש/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

פיגוע הירי, שהתרחש במרחב החטיבה הדרומית באוגדת עזה תחת פיקודו של אלוף-משנה לירון בטיטו, סוכל על ידי כוח ימ"מ שנערך בשטח קודם לכן. זמן קצר לאחר תקרית האש, יצאה הודעת דובר צה"ל וקבעה באופן חד משמעי כי חוליית ארגון הג'יהאד האסלאמי אחראית לירי. מה שמלמד כי היתה התרעה על הכוונות לבצע פיגוע.

לפי דיווח פלסטיני, אחד מחברי חוליית הירי נפגע מאש הימ"מ, ופונה לבית חולים ברצועת עזה. צה"ל הזניק תוך כדי האירוע מטוס קרב למרחב האווירי ברצועת עזה כדי להיערך לאפשרות שמדובר בפעולת הסחה וכי בכוונת ארגון הטרור לבצע פיגוע רחב היקף ומשמעותי. לאחר חצי שעה, המטוס עזב את האזור ולפי הנחיות הדרג המדיני צה"ל סיים את האירוע בירי על הצלפים הפלסטינים.

עוד בוואלה!

צלפים של הג'יהאד האסלאמי ירו מעזה לעבר כוח צה"ל; אין נפגעים

לכתבה המלאה
עריכה: שאול אדם

בעקבות תקרית הירי בוצע סבב התייעצויות בתוך מערכת הביטחון, אך עד כה לא התקבלה החלטה על ידי שר הביטחון נפתלי בנט לבטל את ההקלות שניתנו לחמאס במסגרת המגעים בניסיון להגיע להסדרה.

במערכת הביטחון מדגישים כי חרף התהליך הכלכלי שנועד לרסן את חמאס, נערך צה"ל לשלל אפשרויות של הידרדרות, בעיקר בשל גורמים בג'יהאד האסלאמי שלא נענים לקריאה לשמר את השקט לאורך הגבול.

בלונים חשודים שאותרו באיזור המועצה האזורית שער הנגב וקרית גת 30 בינואר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
בלונים חשודים במועצה האזורית שער הנגב/אתר רשמי, דוברות המשטרה

עם זאת, חרף אירוע הטרור, במערכת הביטחון מדגישים כי מצד חמאס או ג'יהאד אין מדיניות ברורה העוסקת בביצוע פיגועים. על פי הערכות, חמאס בחר להפעיל לחץ על ישראל באמצעות בלוני נפץ מאחר וצה"ל מגיב לכל שיגורי הרקטות בהשמדת תשתיות טרור ואתרי ייצור אמצעי לחימה. עוד ציינו במערכת הביטחון כי לפני כל מערכה, אם תכפה על ישראל, נכון יהיה למצות כל תהליך להסדרה והרגעת השטח במיוחד כשהמצב הכלכלי של הרחוב הפלסטיני ברצועת עזה הולך ומידרדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully