וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בדרום: מרחב הדיג ברצועה יורחב, היתרים יתווספו לסוחרים

18.2.2020 / 17:05

לאחר שצומצמו בסוף השבוע, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על החזרת הצעדים האזרחיים לתושבי רצועת עזה בעקבות הרגיעה היחסית באזור. צה"ל: "חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה. ככל שלא יישמר השקט, מדינת ישראל תנהג בהתאם"

עריכה: טל רזניק

לאור השקט היחסי בעוטף עזה בימים האחרונים החליט היום (שלישי) מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) על שורה של הקלות אזרחיות שהופסקו בסוף השבוע האחרון. בהודעת מתפ"ש נמסר כי ההחלטה ניתנה בתום התייעצות ביטחונית בעקבות הפסקת שיגור בלוני הנפץ מרצועת עזה.

"ככל שיוסיף להישמר השקט, ישראל תרחיב מחר בחזרה את מרחב הדיג ל-15 מיילים ימיים ותוסיף 2,000 היתרים לסוחרים תושבי הרצועה", נמסר. "המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח. חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה. ככל שלא יישמר השקט, מדינת ישראל תנהג בהתאם".

דייגים בעזה בזמן הפסקת האש בין ישראל לחמאס, מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. AP
בצה"ל רואים בחמאס כנושא באחריות לנעשה ברצועה. דייגים בעזה/AP

בשבועות האחרונים חלה עלייה במתיחות באזור הדרום, שכללה שיגורי רקטות והפרחת בלוני נפץ לעבר שטח ישראל. בליל ראשון האחרון מטוסי ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו מתחם צבאי של חמאס במרכז רצועת עזה בתגובה לשיגור שתי רקטות. השיגורים הפעילו התרעת צבע אדום בקיבוץ כיסופים שבמועצה האזורית אשכול. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

לפי הערכות גורמים במערכת הביטחון, הג'יהאד האסלאמי אחראי לשיגורים. לפי אותם הגורמים, חמאס לא מצליח לאכוף באופן מלא את ההבנות שהושגו במסגרת תהליך ההסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully