וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות שוגרו מעזה לשטח ישראל; צה"ל תקף מטרת חמאס במרכז הרצועה

כלי טיס תקפו במרכז רצועת עזה בעקבות השיגורים, שגרמו להפעלת התרעה באזור כיסופים. בנוסף, היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים הודיעה על ביטול הצעדים האזרחיים - הרחבת מרחב הדיג וחידוש היתרי המסחר. גורמי ביטחון מעריכים: הג'יהאד האסלאמי עומד מאחורי הירי לדרום

עריכה: טל רזניק

המתיחות בדרום - עדכונים אחרונים

  • חיל האוויר תקף מטרות חאס במרכז רצועת עזה
  • צה"ל: שתי רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל
  • התרעת צבע אדום נשמעה בכיסופים; אין נפגעים ולא נגרם נזק
  • עקב השיגור: בוטלו הצעדים האזרחיים שתוכננו במסגרת ההבנות

כלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה (ראשון) מטרות של ארגון הטרור חמאס במרכז רצועת עזה - כך מסר דובר צה"ל. בהודעה נאמר כי "לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס במרכז רצועת עזה. בתקיפה הותקף מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס במרכז רצועת עזה".

עוד נמסר כי התקיפה "מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס", וכי "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור כנגד אזרחי ישראל".

התקיפה מגיעה על רקע שיגור שתי הרקטות אמש מרצועת עזה לשטח ישראל. השיגורים הפעילו התרעת צבע אדום בקיבוץ כיסופים שבמועצה האזורית אשכול, ממנה נמסר כי לא ידוע על נזק או נפגעים וכי אין שינוי בהנחיות לתושבים.

תיעוד התקיפה כפי שפורסמה בכלי תקשורת פלסטיניים

בעקבות ירי הרקטות לישראל, היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים הודיעה על ביטול הצעדים האזרחיים שתוכננו במסגרת ההבנות - הרחבת מרחב הדיג ל-15 מיילים, החזרת 500 היתרי מסחר והשבת כניסת המלט לרצועת עזה. על פי הודעת היחידה, המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח. "חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה. ככל שלא יישמר השקט, מדינת ישראל תנהג בהתאם", נמסר.

לפי הערכות גורמים במערכת הביטחון, הג'יהאד האסלאמי אחראי לשיגורים. לפי אותם הגורמים, חמאס לא מצליח לאכוף באופן מלא את ההבנות שהושגו במסגרת תהליך ההסדרה. זאת בנוסף לבלוני הנפץ שאותרו ביומיים האחרונים בעוטף עזה.

שיגור רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, 25 במרץ 2019. רויטרס
שיגור רקטות מרצועת עזה/רויטרס

ברקע פרסום תכנית השלום האמריקנית, בשבועות האחרונים גברה המתיחות באזור הדרום, עם עלייה בהפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה ושיגורי הרקטות לעבר שטח ישראל. אתמול בבוקר אותר בנתיבות צרור בלונים ואליו חובר חפץ חשוד, שעות לאחר ההחלטה על הצעדים האזרחיים כלפי רצועת עזה.

מוקדם יותר השבוע אמר גורם ביטחוני כי חמאס העביר מסרים לישראל לפיהם החליט באופן חד-צדדי להפסיק את הפרחת בלוני הנפץ ושיגורי הרקטות לעבר ישראל. הגורם הביטחוני הוסיף כי "הלילה הקרוב, וכן סוף השבוע, ישמשו מבחן ליציבות". אולם, הגורם הביע ספק, ואמר כי "אנו סקפטים, אך ייעשה ניסיון להחזיר את היציבות לעוטף עזה. המעשים בשטח הם שיקבעו".

(עדכון ראשון: 20:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully