וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל תקפה באזור דמשק; דיווח: 7 נהרגו, בהם 4 איראנים

התקשורת במדינה דיווחה על יירוט מטרות ע"י מערכות ההגנה האוויריות הסוריות. זאת, שבוע אחרי תקיפה נוספת במדינה נגד המיליציות הפרו-איראניות. עפ"י הארגון הסורי לזכויות אדם נהרגו 7 בני אדם, בהם 4 איראנים ו-3 סורים. נתניהו: "אם פעלנו? תשאל את חיל האוויר הבלגי"

צילום: רויטרס

מערכות ההגנה האוויריות של סוריה יירטו מטרות שתקפה ישראל באזור דמשק - כך דווח אתמול (חמישי) בתקשורת הרשמית במדינה. בהודעה שפרסם הצבא הסורי נמסר כי המערכות יירטו טילים שהגיעו מכיוון רמת הגולן בתקיפה שבוצעה על ידי ישראל. לטענת הכוחות, הטילים לא הצליחו לפגוע ביעדיהם.

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר הבוקר (שישי) כי בתקיפה נהרגו שבעה בני אדם, בהם ארבעה איראנים ושלושה סורים. עוד טען הארגון כי התקיפה הישראלית כוונה אל מחסן נשק איראני, הסמוך לנמל התעופה בדמשק. התקיפה מתרחשת כשבוע לאחר תקיפה נוספת המיוחסת לישראל נגד המיליצות הפרו-איראניות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סירב להגיב לדיווחים על תקיפה ישראלית בדמשק ואמר הבוקר כי "אני יכול להגיד שיש לנו מדיניות כללית לפעול נגד ההתבססות של איראן בסוריה. הטוויתי את המדיניות עם איראן בישראל ואמרתי שנעשה שני דברים: השגת נשק גרעיני ואנחנו מונעים ממנה באופן שיטתי להתבסס עם כוחותיה הצבאיים בסוריה".

כשנשאל על התקיפה הלילה בריאיון ל"זירה חופשית" ברדיו חיפה אמר: "האם אנחנו פעלנו? תשאל את חיל האוויר הבלגי".

תיעוד התקיפה בדמשק - ה-13 לפברואר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
תיעוד התקיפה, הלילה/אתר רשמי, אתר רשמי

הדיווחים מגיעים יומיים אחרי ששר הביטחון נפתלי בנט אמר כי "אנו פועלים כל העת וגובים מחירים מאיראן עד שנשיג את היעד הסופי: סילוק איראן מסוריה". בנט, שדיבר בטקס התייחדות לחללי אסון המסוקים בקיבוץ דפנה, פנה לאיראן ואמר: "אין לכם מה לחפש בסוריה", תוך שהוא מבטיח "להמשיך למנוע" את הנוכחות האיראנית בגבול הצפון.

שר הביטחון הוסיף: "כאשר זרועות תמנון מכות בך, אל תילחם חזרה רק בזרועות, אלא תחנוק את הראש. כך עם איראן. משך שנות דור, נלחמנו ללא הרף בזרועות התמנון האיראני בלבנון, בסוריה ובעזה, ולא התמקדנו מספיק בהחלשה של איראן עצמה. כעת אנחנו משנים את התפיסה: אנחנו במערכה רציפה להחלשת ראש התמנון האיראני עצמו בפעולות כלכליות, מדיניות, מודיעיניות, צבאיות, וגם בממדים נוספים".

משרד החוץ של איראן תקף את ישראל כתגובה לאזהרת בנט כי ישראל תמשיך לפגוע בכוחות האיראנים כל עוד תמשיך את פעילותה באזור. ממשרד החוץ של איראן נמסר כי "איראן תגיב בחוזקה ובתקיפות לכל פעולה ישראלית נגד האינטרסים שלנו במזרח התיכון". בנוסף, דובר משמרות המהפכה, רמזאן שריף, הבטיח כי חיסולו של מפקד כוח אל קודס, קאסם סולימאני, יוביל לשחרור ירושלים. "ההתנקשות הפחדנית במפקדים סולימאני ואבו מהדי אל-מוהנדיס בידי האמריקנים תוביל לשחרור ירושלים בחסדי האל".

תיעוד התקיפה בדמשק - ה-13 לפברואר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
תיעוד התקיפה, הלילה/אתר רשמי, אתר רשמי

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפה של ישראל בסוריה, שאירעה ביום חמישי שעבר, נהרגו 23 לוחמים. ההרוגים כולילם 15 לוחמים מהמיליציות הפרו-איראניות, בהם שלושה איראנים ושמונה חיילים סורים. היעדים שהותקפו היו באזור הבירה דמשק ובדרום המדינה, והטילים שוגרו מאזור רמת הגולן ומלבנון.

ישראל תקפה יעדים איראניים ואחרים בסוריה מאז תחילת מלחמת האזרחים בה ב-2011, אך ברוב המקרים היא לא קיבלה אחריות לכך.

(עדכון ראשון: 23:51)

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully