וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הזיהוי: מפקדים מונעים ירי במשגרי הבלונים מעזה

12.2.2020 / 22:40

תצפיתניות בגבול עזה העידו כי בחודשים האחרונים מנעו המפקדים ירי על חוליות שזוהו באופן ודאי, בזמן היערכות להפרחת בלונים לעבר ישראל. לאחרונה גוברת הביקורת במערכת הביטחון על היעדר התגובה לשיגורים כדי לשמור על הליך ההסדרה. צה"ל: "פועלים לפי מדיניות הפעלת האש"

עריכה: אסף דרורי

תצפיתניות שמשרתות באוגדת עזה סיפרו כי בחודשים האחרונים המפקדים מנעו מהכוחות בשטח לירות או להפעיל אמצעי תקיפה שונים לעבר חוליות מפריחי בלונים, זאת למרות הזיהוי הוודאי בזמן אמת. לדברי התצפיתניות, לעתים ניתן לראות את החוליות מאזור מהגבול, ופעמים רבות הזיהוי מתבצע באמצעות סנסורים מתקדמים או כלי טיס שפועלים במרחב. בחלק מהמקרים החוליות מזוהות בשטח פתוח בעודן נערכות לביצוע המשימה. המידע עובר בצינורות המקובלים לפיקוד הבכיר בפיקוד הדרום שמאשר כל אירוע שבו נדרש ירי, אלא אם מדובר בסכנת חיים מידית.

לעדות התצפיתניות מצטרפות טענות מצדם של לוחמי חטיבת כפיר שפועלים לאורך הגבול. שני לוחמים סיפרו כי לפחות בשני מקרים נחשפו לזיהוי היערכות להפרחת בלוני טרור על ידי פעילים פלסטינים, אך לא התקבל במקרים הללו אישור לתקוף אותם והבלונים הופרחו לעבר שטח מדינת ישראל. הלוחמים ציינו כי בכמה מקרים הבחינו כיצד זרי הבלונים החשודים עוברים מהצד הפלסטיני לצד הישראלי מבלי שצה"ל יטפל בכך.

הכנת בלוני תבערה במחנה הפליטים אל-בורייג', 22 בינואר  2020. עלי אחמד, פלאש 90
"אין אישור לירי". חוליית מפריחי בלוני נפץ ברצועה, השבוע/פלאש 90, עלי אחמד

בשבועות האחרונים גוברת הביקורת במערכת הביטחון על כך שהדרג המדיני וצה"ל "התאהבו" בתהליך ההסדרה, אף על פי ההפרות של חמאס בדמות הפרחת בלוני טרור ושיגורי רקטות ופצצות מרגמה. גורמי ביטחון טוענים כי הארגון מנסה להפעיל לחץ על ממשלת ישראל לממש בהקדם את ההתחייבות במסגרת ההסדרה ועד שלא יראה התקדמות הוא ימשיך במגמה.

כך, במהלך היום הפריחו חוליות טרור של חמאס את בלוני הנפץ לעבר ישראל ואילו אמש שוגרה פצצת מרגמה אחת שנפלה בשטח מדינת ישראל. עד לכתיבת שורות אלו צה"ל לא הגיב לשיגור באמצעות תקיפה. גם אופי התקיפות מעורר ביקורת, שכן יש גורמים שטוענים כי הפגיעה בעמדות חמאס לאורך הגבול שנבנו באמצעות קורות ברזל וחלקי פח לא באמת מרגשות את הנהגת חמאס כל עוד ולא נפגעים פעילי הארגון.

עוד בוואלה!

החשש: ההכרזה על "הרשימה השחורה" תשמש את ארגוני ה-BDS

לכתבה המלאה
תגבור כוחות כיבוי אש בגבול הרצועה. אמיר בוחבוט
"פועלים לפי מדיניות הפעלת האש". כוחות צה"ל בגבול הרצועה/אמיר בוחבוט

בשבוע שעבר התבטא הרמטכ"ל אביב כוכבי בנושא הפרחת בלוני הנפץ ואמר כי הטרור מהסוג הזה, כמו השלכת אבנים ברחבי יהודה ושומרון, לא מקובל על צה"ל. בשטח הדברים נראים אחרת ובצה"ל מקווים שהתקיפות נגד חמאס והסנקציות על רצועת עזה יפעילו לחץ, למרות שבפועל אין שינוי.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל מבצע הערכות מצב עתיות, ופועל בהתאם לדרקטיבה ועל-פי מדיניות הפעלת האש, הנקבעות לפי פרמטרים משתנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully