וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: פועלים כל העת עד להשגת היעד הסופי - סילוק איראן מסוריה

ברקע ההתבססות האיראנית בגבול הצפוני, שר הביטחון הזהיר את טהראן כי ישראל תמשיך לפגוע בכוחותיה כל עוד תמשיך את פעילותה באזור. בנט טען כי ישראל לא התמקדה מספיק בהחלשתה של איראן והדגיש: "כעת אנו משנים את התפיסה ונמצאים במערכה רציפה להחלשת ראש התמנון האיראני"

עריכה: עמית שמחה

שר הביטחון נפתלי בנט אמר היום (שלישי) כי "אנו פועלים כל העת וגובים מחירים מאיראן עד שנשיג את היעד הסופי: סילוק איראן מסוריה". בנאום שנשא במהלך טקס התייחדות לחללי אסון המסוקים בקיבוץ דפנה, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל אביב כוכבי, הדגיש בנט כי "נמשיך למנוע נוכחות איראנית על גבולנו הצפוני".

ברקע ההתבססות האיראנית בסוריה, בנט פנה לטהראן והזהיר כי "אין לכם מה לחפש בסוריה". לדבריו, "כאשר זרועות תמנון מכות בך, אל תילחם חזרה רק בזרועות, אלא תחנוק את הראש. כך עם איראן. משך שנות דור, נלחמנו ללא הרף בזרועות התמנון האיראני בלבנון, בסוריה ובעזה, ולא התמקדנו מספיק בהחלשה של איראן עצמה. כעת אנחנו משנים את התפיסה: אנחנו במערכה רציפה להחלשת ראש התמנון האיראני עצמו בפעולות כלכליות, מדיניות, מודיעיניות, צבאיות, וגם בממדים נוספים".

עוד הדגיש השר כי "כל עוד אתם ממשיכים לנסות לבנות שם בסיסי טרור, אנחנו רק נגביר את הפגיעה בכם. צה"ל דרוך ומוכן לכל תרחיש".

שר הביטחון, נפתלי בנט במהלך נאומו בטקס התייחדות לחללי אסון המסוקים בקיבוץ דפנה 11 בפברואר 2020. אלי אשכנזי
שיגר אזהרה לאיראן. בנט, היום/אלי אשכנזי

גם הרמטכ"ל אביב כוכבי נאם בטקס בקיבוץ דפנה. "אסון המסוקים גבה מחיר שלא ניתן להפנמה", אמר. "אבל בזכות שורה של תחקירים נוקבים ומסקנות מעמיקות, צה"ל וחיל האוויר שבתוכו - למדו, השתפרו, והפכו למקצועיים יותר". כוכבי הדגיש כי "לא נבטיח אפס שגיאות, אך נבטיח מאמץ קבוע לתחקור ושיפור. ארגון מצוין אינו חף מטעויות אבל רווי בלמידה, זוהי חובתנו".

הנשיא ריבלין נשא אף הוא דברים בטקס לזכרם של 73 החיילים שנהרגו בתאונה האווירית בשנת 1997. "אנחנו כאן הודות לכך שבכל רגע נתון מקיפים אותנו גיבורים כאלה המבטיחים את חיינו תחת סיכון חייהם", אמר. "גיבורים היוצאים לארץ אויב באישון ליל, כדי שאנחנו נישן בשקט ונקום לשגרת חיים שלווה ובטוחה. זו ידיעה שקשה להחזיק בתודעה באופן שוטף. רק ברגעים של הצלה גדולה או לחילופין, למרבה הכאב של אסון נורא, אנו נזכרים בגודלה של התודה העצומה שאנו חבים לחיילים שלנו ולאנשי כוחות ביטחון כולם".

נשיא המדינה ראובן ריבלין נואם בבונדסטאג לרגל יום השואה הבינלאומי ו-75 שנה לשחרור אושוויץ, 29 בינואר 2020. צילום מסך, צילום מסך
"בכל רגע נתון מקיפים אותנו גיבורים כאלה המבטיחים את חיינו". ריבלין/צילום מסך, צילום מסך

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא לאחרונה נגד ההתבססות האיראנית בסוריה. ביום ראשון האחרון, לאחר שיגורו הכושל של הלוויין האיראני "זפר", אמר נתניהו כי "הם גם נכשלים בהעברת נשק לסוריה וללבנון כי אנחנו פועלים שם כל הזמן, כולל בימים אלה".

(עדכון ראשון: 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully