וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מאיים על הנהגת חמאס: "ישלמו מחיר כבד, אף אחד לא יהיה חסין"

ברקע העלייה בכמות השיגורים ובלוני הנפץ לעבר ישראל, הזהיר שר הביטחון בהערכת מצב באוגדת עזה כי "ההתנהלות המופקרת של ראשי חמאס מקרבת אותנו לפעולה קטלנית מולם, שונה מאוד מקודמותיה". נתניהו: "אנחנו לא נקבל שום תוקפנות מעזה"

צילום: דוברות משרד הביטחון, עריכה: עמית שמחה

שר הביטחון נפתלי בנט איים היום (ראשון) בתום הערכת מצב באוגדת עזה, כי "ההתנהלות המופקרת של ראשי חמאס מקרבת אותנו לפעולה קטלנית מולם". הוא הזהיר כי פעולה זו תהיה "שונה מאוד מקודמותיה", וכי "אף אחד לא יהיה חסין". בהערכת המצב השתתפו מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אליעזר טולדנו, ונציגי מתפ"ש, שב"כ והמל"ל.

"מדינת ישראל אינה חפצה במלחמה מול חמאס בעזה, אבל יש לנו מחויבות לביטחון תושבי הדרום", מסר בנט, "בפני חמאס עומדת הברירה: לבחור בחיים ובשגשוג כלכלי, או לבחור בטרור ולשלם מחיר כבד מנשוא. מעשיהם יקרבון ומעשיהם ירחיקון".

שר הביטחון נפתלי בנט קיים הערכת מצב באוגדת עזה, 9 בפברואר 2020. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"יש לנו מחויבות לביטחון תושבי הדרום". בנט באוגדה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בשבועות האחרונים הורגשה הידרדרות במצב הבטחוני בדרום הארץ, שבאה לידי ביטוי בין היתר בשיגורי רקטות והפרחת בלוני נפץ רבים לעבר יישובי הנגב המערבי. בעקבות זאת, היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים הודיעה בשבוע שעבר על צמצום מרחב הדיג ברצועה מ-15 מיילים ימיים לעשרה מיילים, עד להודעה חדשה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה "אני רוצה להבהיר - אנחנו לא נקבל שום תוקפנות מעזה. אנחנו, רק לפני כמה שבועות, חיסלנו את המפקד הבכיר של הג'יהאד האסלאמי בעזה, ואני מציע לג'יהאד וגם לחמאס לרענן את זכרונם. אני לא אפרט את כל הפעולות ואת כל התוכניות שלנו בתקשורת, אבל אנחנו ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה. המעשים שלנו חזקים מאוד והם עדיין לא הסתיימו, בלשון המעטה".

עוד בוואלה!

שגריר ארה"ב מזהיר: כל פעולה חד-צדדית תסכן את הכרתנו בריבונות

לכתבה המלאה
בלונים חשודים שאותרו באיזור המועצה האזורית שער הנגב וקרית גת 30 בינואר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
בלוני נפץ רבים הופרחו לעבר יישובי הדרום/אתר רשמי, דוברות המשטרה

ברקע ההסלמה בעוטף עזה, שר הקליטה והעלייה יואב גלנט וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, תקף ביום שישי את בנט ומתח ביקורת על התנהלותו. ‏"חמאס משגר בשבועיים האחרונים עשרות מטעני נפץ באמצעות בלונים לעבר ישראל - זהו מעשה טרור והסלמה מסוכנת. מתברר כי מי שפיזר דברי רהב חסרי ערך בעבר, ובבסיסם חוסר הבנה וחוסר נסיון, לוקה בהבנת המצב ומתן מענה הולם לו", צייץ גלנט. "הקבינט מאפשר לשר הביטחון לפעול אחרת, צריך וניתן לשנות את המצב, אני יודע זאת".

חברו של בנט למפלגת ימינה, ח"כ מתן כהנא, תקף בתגובה את גלנט. "ממליץ לשר גלנט, שכבר הודיע בעבר כי הוא תומך בפינוי ישובים והקמת מדינת טרור פלסטינית במרכז הארץ לחזור לעסוק בענייני העליה והקליטה בהם יש לו נסיון עשיר", צייץ כהנא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully