וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: חמאס מסר לישראל שיפסיק את שיגורי הרקטות והבלונים

13.2.2020 / 22:34

לפי הגורם, הארגון העביר מסרים לישראל שלפיהם הוא החליט להפסיק את הפרחת בלוני הנפץ ושיגור הרקטות לישראל. אם יישמר השקט - ישראל תרחיב בחזרה את מרחב הדיג ותחזיר את היתרי המסחר. "המעשים הם שיקבעו, הלילה הקרוב וסוף השבוע ישמשו מבחן ליציבות"

עריכה: טל רזניק

המתיחות בדרום - עדכונים אחרונים:

  • גורם ביטחוני: חמאס העביר מסרים לישראל על החלטתו להפסיק עם שיגורי הבלונים והרקטות
  • הגורם: "ככל שיישמר השקט, ישראל תרחיב את מרחב הדיג ותחזיר את היתרי המסחר"
  • יו"ר ארגון הדייגים בדיווח פלסטיני: התקבלה הודעה על הגדלת מרחב הדיג והחזרת הרישיונות

גורם ביטחוני הודיע הערב (חמישי) כי חמאס העביר מסרים לישראל, לפיהם החליט באופן חד-צדדי להפסיק את הפרחת בלוני הנפץ ושיגורי הרקטות לעבר ישראל. הגורם הביטחוני הוסיף כי "הלילה הקרוב, וכן סוף השבוע, ישמשו מבחן ליציבות. ככל שיישמר השקט, ישראל תרחיב בחזרה את מרחב הדיג ל-15 מייל ותחזיר את 500 היתרי המסחר שצומצמו".

הגורם הביטחוני הוסיף כי "אנו סקפטים, אך ייעשה ניסיון להחזיר את היציבות לעוטף עזה. המעשים בשטח הם שיקבעו". למרות דברים אלה, יו"ר ארגון הדייגים ברצועת עזה אמר לרשת "קודס" כי התקבלה הודעה על הגדלת מרחב הדיג ל-15 מייל ימיים החל ממחר ב-6:00 בבוקר ועל החזרת רישיונותיהם של הסוחרים שבוטלו בימים האחרונים בעקבות המתיחות הביטחונית.

לוחמי חמאס מתפללים במהלך תצוגה צבאית נגד ישראל בדרום רצועת עזה ב-11 בנובמבר 2019. רויטרס
לוחמי חמאס בדרום רצועת עזה/רויטרס

הודעתו של הגורם הביטחוני מגיעה לאחר שמוקדם יותר השבוע, משלחת ביטחונית מצרית הגיעה לרצועת עזה אחרי נתק של חמישה חודשים בין חמאס לקהיר. לפי הדיווחים, בפגישה שעסקה בתהליך הרגיעה ובאבטחת הגבולות המשותפים בין הצדדים, המשלחת העבירה מסרי אזהרה מישראל לבכירי חמאס. אחרי עזיבת המשלחת, דווח בעיתון הפלסטיני "אל-קודס" כי הפלגים הפלסטיניים ברצועה הגיעו להסכמות בנוגע להפסקת שיגורי בלוני הנפץ לשטח ישראל.

בשבועות האחרונים אירעה עליית מדרגה בשיגורי הרקטות ובלוני הנפץ, לצד המתיחות אחרי חשיפת "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לאור רצף המקרים, היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים הודיעה בשבוע שעבר על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מ-15 מיילים ימיים לעשרה מיילים, עד להודעה חדשה.

עוד בוואלה!

רחפנים לגדודים, אוגדה חדשה ואלוף לאיראן: חזון כוכבי להתחדשות צה"ל

לכתבה המלאה
הכנת בלוני תבערה במחנה הפליטים אל-בורייג', 22 בינואר  2020. עלי אחמד, פלאש 90
הכנת בלוני תבערה במחנה הפליטים אל-בורייג', ינואר/פלאש 90, עלי אחמד

ביום שלישי, רקטה ששוגרה מהרצועה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. יומיים לפני כן, שוגרה רקטה נוספת לשטח ישראל, שבתגובה אליה צה"ל תקף יעדי חמאס בשטחי הרצועה באמצעות מטוסי קרב וכלי טיס. בתוך כך, ביום ראשון שר הביטחון נפתלי בנט איים כי "ההתנהלות המופקרת של ראשי חמאס מקרבת אותנו לפעולה קטלנית מולם", והזהיר כי פעולה זו תהיה "שונה מאוד מקודמותיה".

(עדכון ראשון: 22:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully