וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בדרום: רקטה ששוגרה מעזה נפלה בשטח פתוח בשער הנגב

צה"ל הודיע כי רקטה נורתה מרצועת עזה, אולם התרעת צבע אדום הופעלה ביישומון בלבד. לא ידוע על נזק או נפגעים. בימים האחרונים חלה הידרדרות ביטחונית, עם העלייה בהיקף השיגורים מהרצועה

עריכה: טל רזניק

רקטה שוגרה אתמול בערב (שלישי) מרצועת עזה לשטח ישראל - כך הודיע דובר צה"ל. במועצה האזורית שער הנגב אמרו כי זוהתה נפילה אחת בשטח פתוח במועצה. לא ידוע על נזק או נפגעים. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה ביישומון ובשטח פתוח בלבד.

מוקדם יותר דווח בעיתון הפלסטיני "אל-קודס" כי הפלגים הפלסטיניים ברצועה הגיעו להסכמות בנוגע להפסקת שיגורי בלוני הנפץ לשטח ישראל. על פי הדיווח, ההחלטה התקבלה בשעות הלילה, כמה שעות לאחר שמשלחת ביטחונית מצרית עזבה את הרצועה. לפי דיווח ב"אל-אחבאר", המשלחת העבירה עמה מסרי אזהרה מישראל לבכירי חמאס. הפגישה התקיימה בצל עליית המדרגה בשיגורי הרקטות ובלוני הנפץ, וכן המתיחות הגוברת באזור סביב פרסומה של "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

שיגור רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, 25 במרץ 2019. רויטרס
לא הופעלה התרעה. שיגור מרצועת עזה/רויטרס

בימים האחרונים חלה הידרדרות משמעותית ברמת הביטחון באזור עוטף עזה, זאת עם העלייה בהיקף השיגורים מהרצועה. לאחרונה, היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים הודיעה בשבוע שעבר על צמצום מרחב הדיג ברצועה מ-15 מיילים ימיים לעשרה מיילים, עד להודעה חדשה.

שלשום מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו כמה יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה. בין היעדים שהותקפו, לפי דובר צה"ל, מתחם אימונים ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור בדרום הרצועה. בצה"ל מבהירים כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה מרצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר.

גם בליל חמישי האחרון הודיע צה"ל כי מטסי קרב וכלי טיס תקפו יעדי חמאס ברחבי הרצועה, בהם תשתיות תת-קרקעיות המשמשות את הזרוע הצבאית של חמאס. זאת, שעות לאחר שנורו שתי פצצות מגרמה לשטח ישראל.

(עדכון ראשון: 11/2, 23:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully