וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בדרום: צה"ל תקף מטרות חמאס בדרום הרצועה בתגובה לשיגור רקטה

10.2.2020 / 9:38

מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו כמה יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה. בין היעדים שהותקפו, מתחם אימונים ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור. התקיפה מגיעה בתגובה לשיגור רקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים

עריכה: טל רזניק

דובר צה"ל מסר הלילה (שני) כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו כמה יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה. בין היעדים שהותקפו, לפי דובר צה"ל, מתחם אימונים ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור בדרום הרצועה. בצה"ל מבהירים כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה מרצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר אתמול. עוד נמסר כי צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות חבלנית לעבר שטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים, וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל.

הרקטה ששוגרה לשטח ישראל נפלה ככל הנראה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. בעקבות השיגור, התרעת צבע אדום הופעלה בשדרות, וכן ביישובים ניר עם ואיבים שבמועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. השיגור מגיע אחרי ההידרדרות במצב הביטחוני בימים האחרונים, שהורגשה בין היתר בשיגורי רקטות והפרחת בלוני נפץ לעבר יישובי הנגב המערבי.

בתוך כך, משלחת ביטחונית מצרית הגיעה הבוקר לשטח הרצועה דרך מעבר ארז. המשלחת, בראשות אחמד עבד אל-ח'אלק, האחראי על התיק הפלסטיני במודיעין המצרי, הגיעה לראשונה מאז הביקור הקודם בחודש ספטמבר והיא צפויה להיפגש עם בכירים ברצועה.

שר הביטחון נפתלי בנט קיים הערכת מצב באוגדת עזה, 9 בפברואר 2020. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
בנט בהערכת מצב ביטחונית, הבוקר/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בליל יום חמישי האחרון הודיע צה"ל כי מטסי קרב וכלי טיס תקפו יעדי חמאס ברחבי הרצועה, בהם תשתיות תת-קרקעיות המשמשות את הזרוע הצבאית של חמאס. זאת, שעות לאחר שנורו שתי פצצות מגרמה לשטח ישראל. בשל התגברות האירועים, היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים הודיעה בשבוע שעבר על צמצום מרחב הדיג ברצועה מ-15 מיילים ימיים לעשרה מיילים, עד להודעה חדשה.

אתמול שר הביטחון נפתלי בנט איים כי "ההתנהלות המופקרת של ראשי חמאס מקרבת אותנו לפעולה קטלנית מולם". הוא הזהיר כי פעולה זו תהיה "שונה מאוד מקודמותיה" וכי "אף אחד לא יהיה חסין".

בנט קיים הערכת מצב, שבה השתתפו השתתפו מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אליעזר טולדנו, ונציגי מתפ"ש, שב"כ והמל"ל. "מדינת ישראל אינה חפצה במלחמה מול חמאס בעזה, אבל יש לנו מחויבות לביטחון תושבי הדרום. בפני חמאס עומדת הברירה: לבחור בחיים ובשגשוג כלכלי, או לבחור בטרור ולשלם מחיר כבד מנשוא", מסר שר הביטחון.

עוד בוואלה!

אבו מאזן משדר מצוקה לפלסטינים, וזאת עלולה להיות הבעיה של ישראל

לכתבה המלאה

בנוסף אליו, ראש הממשלה אמר אתמול בפתח ישיבת הממשלה כי "אני רוצה להבהיר - אנחנו לא נקבל שום תוקפנות מעזה. אנחנו, רק לפני כמה שבועות, חיסלנו את המפקד הבכיר של הג'יהאד האסלאמי בעזה, ואני מציע לג'יהאד וגם לחמאס לרענן את זכרונם. אני לא אפרט את כל הפעולות ואת כל התוכניות שלנו בתקשורת, אבל אנחנו ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה. המעשים שלנו חזקים מאוד והם עדיין לא הסתיימו, בלשון המעטה".

(עדכון ראשון: 20:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully