וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף כלי רכב בקוניטרה בתגובה לניסיון צליפה בחיילים

לאחר ניסיון פיגוע צליפה נגד כוח צה"ל בצפון רמת הגולן, תקף הכוח כלי רכב בקוניטרה שבדרום סוריה. לפני שבוע, במקביל לסבב הלחימה בדרום, הפציץ חיל האוויר שורת יעדים באזור דמשק, בהם אתר לייצור נשק של הג'יהאד האסלאמי

עריכה: טל רזניק

(בווידיאו: תקיפת יעדי הג'יהאד האסלאמי בסוריה, לפני כשבוע)

כוח צה"ל תקף היום (שני) כלי רכב בעין א-תינה שבמחוז קוניטרה, בדרום סוריה. על פי דובר צה"ל, התקיפה בוצעה בתגובה לניסיון פיגוע צליפה נגד כוח צה"ל, שבו היה מעורב אותו כלי רכב, בצפון רמת הגולן.

התקרית מגיעה יותר משבוע אחרי שצה"ל תקף שורת יעדים של הג'יהאד האסלאמי בסוריה, בתגובה למטחי הרקטות שנורו מרצועת עזה במסגרת סבב ההסלמה שהתחולל יום קודם לכן. התקיפה בוצעה במקביל לתקיפה נוספת של מטרות הארגון, ברצועת עזה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפה של חיל האוויר, שבוצעה דרומית לדמשק, נהרגו שישה בני אדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכב שנפגע בתקיפת צה"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

באזור עאדליה שבפאתי דמשק, הותקף אתר של הג'יהאד האסלאמי, שלדברי דובר צה"ל מהווה "עוגן משמעתי של הארגון". "באתר מבצע הג'יהאד האסלאמי מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה", נמסר מצה"ל. "בנוסף, מיוצרים מדי חודש באתר זה עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות, ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי ארגון הטרור, הן מהרצועה והן מהזירה הצפונית". לפי הג'יהאד האסלאמי, שניים מלוחמיו, סלים סלים וזיאד מנסור, נהרגו בתקיפות.

במקביל, הותקפו ברפיח תשתיות תת-קרקעיות ואתרים לאחסון חומרי גלם המשמשים לייצור רקטות. בנוסף לכך, בחאן יונס הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של הג'יהאד האסלאמי, ובה מתחם לאימון ירי טילי נ"ט וציוד צבאי המשמש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, בבית לאהיא הותקף מתחם אימונים צבאי של הג'יהאד האסלאמי.

עוד בוואלה!

מכונת המלחמה

לכתבה המלאה
כוחות צה"ל בגבול ישראל סוריה 19 בנובמבר 2019. אמיר בוחבוט
כוח צה"ל בגבול ישראל-סוריה, ב-2019/אמיר בוחבוט

בנוסף לכך, ביום חמישי דווח בסוריה על אדם שנהרג מתקיפה של מל"ט ישראלי במחוז קונייטרה שבדרום המדינה. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, אותו אדם נהג במכונית שהותקפה באזור הכפר חדר, באזור הגבול עם רמת הגולן. בארגון הסורי לזכויות אדם אמרו כי ההרוג היה חלק מכוחות "ההתנגדות הסוריים לשחרור הגולן". ישראל טרם הגיבה לדיווחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully