וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "הטענות על נסיגת איראן - מלחמה פסיכולוגית, בנט אידיוט"

סוכנויות הידיעות ויפעת רוזנברג

13.5.2020 / 17:59

מזכ"ל חיזבאללה אמר כי ישראל "מבועתת" מהטילים המדויקים בסוריה ותקף את ה"טיפשות", כלשונו, שבהצבת לוח זמנים לנסיגת טהראן מהמדינה. בנאומו, הוא טען כי שר הביטחון מתגאה ב"ניצחונות דמיוניים", חרף כישלונה של ישראל במערכה נגד ההתבססות האיראנית. "שקרים ומידע שגוי"

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה האשים היום (רביעי) את ישראל בהצגת מצג שווא על ניצחונה במערכה נגד ההתבססות האיראנית בסוריה. הוא טען כי ההתמקדות במערכה זו הובילה את ישראל ל"טיפשות", כלשונו, שבהצבת לוח זמנים לנסיגתה של טהראן מהמדינה.

"שר הביטחון הישראלי האידיוט הבטיח להוציא את האיראנים מסוריה לפני סוף השנה. הוא הגיע למסקנה שישראל השיגה את המטרות שלה בסוריה והציג שקרים ומידע שגוי", אמר נסראללה במתקפה על השר נפתלי בנט.

נסראללה התייחס לדבריו של בנט, שלדבריו "דיבר על הניצחונות הדמיוניים" של ישראל מול סוריה, איראן וחיזבאללה וטען כי הוא "משקר לציבור שלו ולעולם". לדבריו, "ישראל נוכחת בסוריה מאז 2011, והיו לה כמה מטרות, כולל שינוי המשטר. המלחמה הזאת נכשלה, האמצעים של הציונים נכשלו".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נואם ב-13 במאי 2020. ללא, צילום מסך
"הישראלים מנסים למסגר פרטים מסוימים כניצחון". נסראללה/צילום מסך, ללא

דבריו של נסראללה מגיעים בתגובה לדיווחים על צמצום פעילותה של איראן בסוריה, על רקע שורת התקיפות המיוחסות לישראל. הוא אמר כי "במשך שנים הם תוקפים משלוחי נשק לסוריה. זה לא חדש. מה שחדש הוא שהישראלים מנסים למסגר פרטים מסוימים כניצחון עבורם, וכתחילת התבוסה של איראן בסוריה".

נסראללה פקפק באמיתות הדיווחים על צמצום פעילותה של איראן בסוריה, ואמר כי "כחלק ממלחמה פסיכולוגית, הם טוענים עכשיו שבעלות בריתה של סוריה - איראן ורוסיה - נוטשות אותה. אלה שטויות ואופטימיות יתרה".

את הדברים אמר במלאת ארבע שנים לחיסולו המסתורי של מוסטפא בדר א-דין, שהיה מפקד בחיזבאללה האחראי על מנגנון החוץ של הארגון, ונהרג בפיצוץ הסמוך לנמל התעופה הבינלאומי בדמשק.

בנאומו, נסראללה התייחס לתקיפות המיוחסות לישראל, ואמר כי "הם מודאגים מכל מה שרשור לטילים מדויקים בסוריה, ותוקפים כל דבר שקשור אליהם". לדבריו, טילים אלה "ללא ספק מחזקים את סוריה ואת ציר ההתנגדות. ישראל רואה בסוריה כאיום עתידי בגלל טילים אלה. היא רואה גם את הנוכחות האיראנית כאיום, ולכן היא נוקטת פעולות שעלולות להוביל לפיצוץ האזור".

את התקיפות המיוחסות לצה"ל הסביר מזכ"ל הארגון בכך ש"הישראלים ומי שאיתם הפסידו במלחמתם על סוריה וכעת הם מכוונים לסכנות חדשות לאחר הפסד זה. הישות הציונית מבועתת מההתפתחויות בסוריה שעלולות לקחת אותה להרפתקאות לא מחושבות".

ביקור היערכות שקיים שר הביטחון, נפתלי בנט, במלון דן בירושלים 16 במרץ 2020. טל עוז / משרד הביטחון, מערכת וואלה!
נסראללה כינה אותו "אידיוט". בנט/מערכת וואלה!, טל עוז / משרד הביטחון

לטענת נסראללה, איראן לא מנהלת קרב שליטה עם אף אחד בסוריה, ומטרתה היא לשמור על עצמאותה. הוא שיבח את עמידת המשטר במאמצי ישראל וארצות הברית: "סוריה לא רק ניצחה בקרב נגדה, אלא גם ניצחה במלחמה נגדה. ועדיין יש לה כמה קרבות שמצריכים עמידה איתנה. סוריה שרדה את הקנוניה שהוקדשו לה סכומי כסף גדולים, נשק ועשרות אלפי חמושים"

בשבוע שעבר, גורמים ביטחוניים אמרו כי לראשונה מאז כניסתה לסוריה, איראן החל לפנות בסיסים משטחה. בנוסף לכך, נרשמה ירידה משמעותית בחצי השנה האחרונה בהברחות אמצעי לחימה (אמל"ח) איראניות למדינה השסועה. הגורמים טענו כי "סוריה משלמת מחירים הולכים וגוברים בשל הנוכחות האיראנית בשטחה, על מלחמה שאינה שלה. איראן הפכה מנכס עבור סוריה, לנטל".

עם זאת, הארגון הסורי לזכויות אדם טען כי חרף הצהרותיה של ישראל, איראן ממשיכה בגיוס לוחמים למיליציות שלה בסוריה. עוד דיווח הארגון, המתבסס על רשת של מקורות בסוריה, כי איראן הצליחה לגייס 11 אלף סורים תוך שהיא מנצלת את העובדה שרוסיה עסוקה בפעילות צבאית בצפון המדינה ובהבנות מול טורקיה להפסקת הלחימה במחוז אידליב.

איראן, יחד עם רוסיה, תומכת במשטרו של בשאר אסד מאז פרוץ מלחמת האזרחים ב-2011. היא שלחה כוחות משלה לסוריה, אך צמצמה את היקף לאורך השנים הן בשל הצלחות המשטר להשתלט מחדש על מרבית שטחי המדינה והן כדי להימנע מקורבנות שיעלו שאלות מבית. במקום זאת, היא הגבירה את השימוש במיליציות השיעיות הנאמנות לה, ובראשן חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully