וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 7 לוחמי מיליציות איראניות נהרגו בתקיפה לילית במזרח סוריה

17.5.2020 / 18:38

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי כלי טיס בלתי-מזוהים תקפו בסיס של הכוחות בסמוך לגבול עם עיראק. תקיפות רבות באזור בשנים האחרונות יוחסו לישראל

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אביחי ברוך

שבעה לוחמים משורות המיליציות הפרו-איראניות נהרגו במהלך הלילה בתקיפת כלי טיס בלתי-מזוהים במזרח סוריה - כך הודיע היום (ראשון) הארגון הסורי לזכויות אדם. על פי דיווח של הארגון, הותקף בסיס שבשליטת הכוחות האיראניים בסמוך לעיר אל-בוכמאל הגובלת בעיראק. עוד דווח מפי הארגון שמקום מושבו בבריטניה על נזק שנגרם במקום.

מזרח סוריה מהווה יעד לתקיפות מרובות בשנים האחרונות, שחלקן יוחסו לישראל, המצהירה על כוונתה למנוע מאיראן להתבסס בסוריה. על אף הצהרותיהם של בכירים בישראל בשבועות האחרונים, בכללם שר הביטחון היוצא נפתלי בנט, הארגון דיווח לאחרונה כי איראן מתגברת את נוכחותה באזור דרך המיליציות השיעיות שלה.

צילומי לווין של בסיס איראני בסוריה בו נבנה מחסן תת קרקעי לאחסון נשק מתקדם. 13 במאי 2020. ISI, אתר רשמי
צילומי לוויין של חפירת אתר תת-קרקעי לאחסון כלי נשק בגבול עם עיראק/אתר רשמי, ISI

בחודשיים האחרונים התגברו הדיווחים על תקיפות נגד יעדים איראניים ואחרים בסוריה, שחלקן יוחסו לישראל. ב-5 במאי, על פי דיווח של הארגון הסורי על זכויות אדם, נהרגו 14 לוחמים משורות המיליציות בתקיפות במזרח סוריה, שהיו ככל הנראה של ישראל.

ביום חמישי פורסמו תמונות לוויין שתיעדו עבודות לחפירת אתר תת-קרקעי היכול לאחסן אמצעי לחימה במתחם "אימאם עלי", שבגבול בין סוריה לבין עיראק. האתר הותקף כמה פעמים מאז שנחשף לראשונה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully