וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: יעדים איראניים הותקפו במזרח סוריה, 12 לוחמים נהרגו

7.6.2020 / 7:52

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי כלי טיס בלתי-מאוישים תקפו שמונה פעמים בדיר א-זור. לפי הדיווח, התקיפה כוונה בין היתר נגד כלי רכב ומחסנים, שלושה ימים לאחר הגעת תגבורות לאזור שמותקף מעת לעת בתקופה האחרונה

טוויטר

(בווידיאו: תקיפה המיוחסת לישראל בסוריה, לפני שלושה ימים)

12 אנשי המיליציות האיראניות נהרגו הלילה (ראשון) בתקיפה אווירית במזרח סוריה - כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הארגון, כלי טיס בלתי-מאוישים, ממקור שאינו מזוהה, תקפו את מפקדת המיליציות האיראניות בדיר א-זור. בדיווח לא צוין מי עומד מאחורי המתקפה.

העמדות האיראניות הותקפו שמונה פעמים מהאוויר לפני חצות. 12 ההרוגים, המשתייכים למיליציות, הם ממוצא עיראקי ואפגני. בין היתר הותקפו כלי רכב ומחסני תחמושת, זאת שלושה ימים לאחר הבאת תגבורת ליעדים אלה על ידי המיליציות, לדברי הארגון.

תקיפת  חיל האוויר באזור חמאת 4 ביוני 2020. -, אתר רשמי
תיעוד תקיפה המיוחסת לחיל האוויר באזור חמאת שבסוריה, לפני שלושה ימים/אתר רשמי, -

אחד המקורות של הארגון דיווח כי ב-3 ביוני מיליציה הנתמכת על ידי איראן, "פאטמיון", הביאה שיירה צבאית לעמדותיה בעיר מיאדין. כמעט 30 כלי רכב, שנשאו ציוד צבאי ולוגיסטי כמו גם לוחמים, הגיעו ליעדים אלה מהעיירה אל-הרי שבגבול עיראק.

מקורות בארגון ציינו כי השיירה הצבאית הוצבה באזור אל-מזאר, שבו נמצא הריכוז הגבוה ביותר של כוחות איראניים ובעלי בריתם במדינה. ישראל חוששת מהעברת לוחמים ואמצעי לחימה דרך שטחה של עיראק, המשמשת מעין נתיב יבשתי מאיראן לסוריה.

בחודשים האחרונים יוחסו לישראל שורת תקיפות בסוריה נגד מטרות איראניות ואחרות, כחלק מהמאמצים שלה למנוע את התבססותה של איראן מעבר לגבול. במזרח המדינה דווח בשבועות האחרונים על סדרת תקיפות נגד המיליציות השיעיות שמפעילות איראן על ידי כלי טיס לא ידועים.

עוד בוואלה!

אסד מגביר את הלחץ: נכסיו של בן דודו, אחד מעשירי סוריה, הוחרמו

לכתבה המלאה

ישראל אינה מרבה להגיב על דיווחים על תקיפות בסוריה, שהאחרונות שבהן התרחשו במקביל לדיווחים על מהלומות סייבר בין שתי האויבות המרות. על פי דיווחים זרים, איראן אחראית לניסיון תקיפה של תשתיות המים בישראל בחודש אפריל.

הדיווחים האחרונים מגיעים שלושה ימים אחרי תקיפה נוספת, שאירעה במחוז חמאת שבצפון-מערב סוריה ויוחסה לישראל. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי תשעה בני אדם נהרגו, בהם ארבעה אזרחי סוריה וחמישה אזרחים זרים, בהפצצת מחסני נשק במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully