וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מגביר את הלחץ: נכסיו של בן דודו, אחד מעשירי סוריה, הוחרמו

20.5.2020 / 10:00

העימות הפנים משפחתי עולה שלב, אחרי שהממשלה בדמשק החליטה להשתלט על נכסי ראמי מחלוף, אשתו וילדיו. על פי מסמך שהגיע לידי רויטרס, הצעד נעשה כ"אמצעי זהירות" על מנת להבטיח שהוא ישלם את חובותיו לרשות התקשורת

בווידאו: סרטון שפרסם בן דודו של אסד ובו הוא מתחנן שלא להביא לקריסת החברה שלו/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ממשלת סוריה החליטה היום (שלישי) להשתלט על הנכסים השייכים לראמי מחלוף, בן דודו של הנשיא בשאר אסד ואחד מעשירי סוריה, ושל אשתו וילדיו - כך עולה ממסמך ממשלתי שהגיע לידי רויטרס. במסמך, שהונפק היום ונחתם על ידי שר האוצר הסורי, נכתב כי "התפיסה המניעתית" נועדה להבטיח את תשלום החוב של מחלוף לרשות התקשורת של סוריה.

ביום ראשון פרסם מחלוף סרטון שבו סיפר כי גורמים רשמיים אמרו לו שעליו להתפטר מראשות חברת הסלולר "סוריה-טל". בתקופה האחרונה הוא פרסם כמה סרטונים בפייסבוק, שבאחד מהם הוא פנה באופן ישיר לאסד וחשף את הקרע חסר התקדים במשפחה השולטת בסוריה ב-50 השנים האחרונות.

בפוסט שפרסם בפייסבוק, טען מחלוף כי ההשתלטות על הנכסים אינה חוקית, וכי בתי המשפט התבקשו למנות ניהול חוקי ל"סוריה-טל". לדבריו, מדובר בניסיון להדירו מחברת הסלולר, תחת התירוץ של הבטחת תשלום החוב. "זה לא נכון", כתב מחלוף. "הדבר היחידי שהם רוצים הוא לשלוט בחברה".

ראמי מחלוף, בן דודו של נשיא סוריה בשאר אסד, בסרטון בפייסבוק 30 באפריל 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
כבר לא במעגל הפנימי של השליט. מאכלוף/אתר רשמי, אתר רשמי

מחלוף, שנחשב בעבר לחלק מהמעגל הפנימי של הנשיא ולאיש העסקים המוביל במדינה, מחזיק באימפריה עסקית שכוללת את מגזרי התקשורת, הנדל"ן, הבנייה והמסחר בנפט.

המשטר טוען שחברת התקשורת של מחלוף, בן דוד של אסד מצד האם, חייב למדינה 134 מיליארד לירות - כ-77 מיליון דולר על פי השער החליפי בשוק השחור. בן הדוד, שלו היה תפקיד משמעותי במימון המלחמה מאז שהחלה ב-2011, נתון תחת סנקציות אמריקניות ואירופיות. במכתב שפרסם היום, וכתב אתמול, הכחיש איש העסקים את טענות משרד התקשורת שלפיהן הוא סירב לשלם את הסכום שנדרש בשל מחלוקת על רשיונה של החברה.

מומחים לסוריה אומרים כי העימות מסמל את הקרע המשמעותי הראשון במשפחה, שאביה, חאפז, עלה לשלטון לפני כ-50 שנה.

(עדכון ראשון: 19 במאי, 14:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully