וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן חתמה עם סוריה על הסכם לשיפור מערכות ההגנה מפני תקיפות ישראליות

8.7.2020 / 17:11

הרמטכ"ל האיראני חתם על הסכם שיתוף פעולה עם שר ההגנה הסורי בדמשק, ואמר כי המשטר "הגיב בתקיפות" לפעילות של ישראל. השניים סיכמו על הגברת שיתוף הפעולה הצבאי והביטחוני "בכל המישורים"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: פיצוץ מתקן העשרת האורניום בנתנז, בשבוע שעבר)

איראן וסוריה חתמו היום (רביעי) על הסכם להרחבת שיתוף הפעולה הצבאי בין המדינות, כולל חיזוק ופיתוח מערכת ההגנה האווירית של המשטר. זאת על רקע התקיפות והפעילות המיוחסת לישראל לבלימת ההתבססות האיראנית מעבר לגבול. ההסכם נחתם בדמשק בין הרמטכ"ל של איראן, מוחמד באגרי, ושר ההגנה של סוריה, עלי עבדאללה איוב.

ההסכם אמור לחזק את שיתוף הפעולה הצבאי והביטחוני בין שתי בעלות הברית, "בכל המישורים". הרמטכ"ל האיראני אמר כי דמשק "הגיבה בתקיפות" נגד הפעילות של ישראל בשטחה, במיוחד מול התקיפות האוויריות.

"אני מכריז שעתה והלאה, איראן תחזק את היחסים הצבאיים בין שתי המדינות, כולל בחיזוק מערכות ההגנה הסורית", אמר באגרי.

רמטכ"ל איראן מוחמד באגרי ושר ההגנה של סוריה עלי עבדאללה איוב חותמים על הסכם לשיתוף פעולה בדמשק, 8 ביולי 2020. סאנ"א, צילום מסך
בעלות ברית אסטרטגיות. הרטמכ"ל באגרי ושר ההגנה איוב במעמד החתימה/צילום מסך, סאנ"א

הוא אמר כי הנוכחות האיראנית בסוריה היא לבקשת ממשלת סוריה, "על מנת להגן על ריבונותה". בחודשים האחרונים דווח על הגברת הפעילות הישראלית בסוריה, וכמה גורמים ביטחוניים אף אמרו כי איראן מתחילה לצמצם את נוכחותה במדינה כתוצאה מכך. לדברי הגנרל האיראני, הנוכחות במדינה "עזרה במאבק בארגוני הטרור ושירתה את העם, הצבא והממשלה בסוריה".

שר ההגנה הסורי שיבח את היחסים עם איראן ואמר כי טהראן הייתה בעלת ברית אסטרטגית של משטר אסד מאז תחילת המלחמה לפני כמעט עשור. ברמז לישראל ולארצות הברית, הוסיף איוב כי אלו המנסים לחבל ביחסים הללו "הוזים וצריכים להתעורר מהחלומות שלהם".

בהצהרה שמסרו השניים, נאמר כי הם ההסכם יעזור לשתי המדינות בפיתוח יכולות הגנה מול מתקפות זרות. איראן חוותה לאחרונה שורת תקריות מסתוריות בשטחה, כולל אחת במתקן העשרת האורניום בנתנז, שלפי דיווחים זרים הייתה פעולת חבלה של ישראל.

שני הבכירים אמרו כי התיאום בין איראן לבין סוריה יימשך לאור הסכנות והאתגרים "הגוברים", בראשם הטרור "הנתמך על ידי מעצמות זרות ובינלאומיות".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully