וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: 2 הרוגים בפיצוץ במפעל למכלי חמצן בטהראן

7.7.2020 / 17:08

הרשויות אמרו כי הייתה זו "טעות אנוש" שהובילה לתקרית באזור תעשייה בדרום הבירה. עוד שלושה בני אדם נפצעו. שורת פיצוצים פקדו את איראן לאחרונה, חלקם באתרים רגישים כמו המתקן בנתנז. הפיצוץ שם יוחס לפי דיווחים זרים לישראל

שני בני אדם נהרגו בפיצוץ במפעל למכלי חמצן בדרום טהראן - כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א. אמין באבאי, גורם רשמי מקומי, אמר כי "טעות אנוש" גרמה לפיצוץ במפעל, וכי עוד שלושה בני אדם נפצעו בתקרית. לדבריו, הפיצוץ התרחש באזור התעשייה באגרשר.

"הפיצוץ שנגרם כתוצאה מכך שעובדים טיפלו בצורה רשלנית במכלי חמצן היה כל כך חזק, עד שקירותיו של מפעל סמוך נהרסו אף הם", אמר הגורם.

בשבועות האחרונים אירעו שורת פיצוצים באיראן, חלקם באתרים רגישים. ביום חמישי פרצה שרפה במתקן ליצור צנטריפוגות מתקדמות בנתנז, מרכז תכנית העשרת האורניום של טהראן. הרשויות אמרו כי נגרם נזק משמעותי למקום, ולפי דיווחים זרים, הפיצוץ נגרם כתוצאה ממטען שהטמינה ישראל.

נזקי הפיצוץ שאירע במרפאה בטהראן, איראן, 30 ביוני 2020. רויטרס
שרידי קליניקה רפואית שהתפוצצה בטהראן בשבוע שעבר/רויטרס

בישראל, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר כי "לא כל מה שקורה" באיראן קשור לישראל. גורם מודיעיני במזרח התיכון אמר לניו יורק טיימס כי לישראל אין קשר ליתר התקריות שהתרחשו באיראן בעת האחרונה.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully