וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי לעבר רמת הגולן: צה"ל תקף יעדים של צבא סוריה בדרום המדינה

אלי אשכנזי, גיא אלסטר, יפעת רוזנברג ויואב איתיאל

24.7.2020 / 23:23

מסוקי קרב של צה"ל תקפו עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין הנמצאים במוצבים בצד הסורי של הגבול. בתקשורת הסורית דווח על שני פצועים קל. זאת, לאחר שהועלתה הכוננות בצפון מחשש לפיגוע חיזבאללה. צה"ל: "רואים במשטר הסורי אחראי לירי, נגיב בנחישות"

בווידאו: תקיפה אווירית בסוריה המיוחסת ישראל/צילום: סאנא

מסוקי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות של צבא סוריה בדרום המדינה, בתגובה לירי שבוצע מוקדם יותר היום לעבר רמת הגולן - כך הודיע הערב (שישי) דובר צה"ל. בין היעדים שהותקפו - עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין הנמצאים במוצבים סורים. "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לירי היום, ימשיך לפעול בנחישות ויגיב בעוצמה לכל פגיעה בריבונות של מדינת ישראל", נמסר.

מקור סורי צבאי דיווח בכלי התקשורת במדינה כי בשעה 23:00 תקפו מסוקים ישראלים שלוש נקודות סמוך לגבול באזור קוניטרה. עוד דווח, כי שני חיילים סורים נפצעו באורח קל בתקיפה.

שריפה שפרצה בעקבות פיצוצים בסוריה. -, אתר רשמי
שריפה שפרצה בעקבות הפיצוצים/אתר רשמי, -

זמן קצר לפני הודעת דובר צה"ל, כלי התקשורת בסוריה דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו כתוצאה מתקיפה של מערכות נ"מ בעיר קוניטרה. לפי כתב רשת אל-ערבייה, במהלך התקיפה נפגעה סוללת הגנה אווירית.

התקיפה מגיעה בתגובה לירי שבוצע מוקדם יותר משטח סוריה לעבר ישראל. בצה"ל העריכו כי הפיצוץ נגרם מירי נ"מ או פגז, והוסיפו כי הם רואים בחומרה את האירוע. בעקבות הירי, נגרם נזק למבנה ולכלי רכב.

מוקדם יותר היום, הודיע צה"ל על העלאת רמת הכוננות בגבול לבנון והנחה על שינוי בפריסת הכוחות, לצד חסימת צירים, זאת מחשש לפיגוע מצד חיזבאללה באזור. בצה"ל לא שללו את האפשרות להתלקחות גם באזור סוריה.

שריפה בצדו הסורי של הגבול ברמת הגולן, לאחר תקיפת חיל האוויר במדינה. 25 ביולי 2020.. לוטפי אבו שבלי, אתר רשמי
שריפה שפרצה לאחר התקיפה סמוך לגבול. הלילה/אתר רשמי, לוטפי אבו שבלי

במהלך היום התקיימה הערכת מצב בה הוחלט על העלאת הדריכות בפיקוד הצפון, בחיל האוויר ובאגף המודיעין. קדמה לה החלטה על תוספת גדוד חי"ר לתגבור הכוחות הקיימים בגבול לבנון. כל אלו ברקע ההתחממות בגזרה, בעקבות הדיווחים במהלך השבוע על תקיפה אווירית בדמשק, אותה ייחסו כלי התקשורת בסוריה לישראל. באותה תקיפה נהרגו אנשי מיליציות פרו-איראניות ופעילי חיזבאללה. מאז, גברו הקריאות בלבנון לנקמה בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully