וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון לא נרתעים מהמתיחות בגבול: "ממשיכים בשגרה, לא נכנסים לפאניקה"

24.7.2020 / 22:33

ביישובי קו העימות מביעים אמון בצה"ל לאחר העלאת הכוננות מחשש לפיגוע חיזבאללה, ואף סבורים כי נסראללה "חושב היטב לפני כל פרובוקציה". עם זאת, הם מודאגים מהאפשרות שהמצב יקשה על שיקומם הכלכלי של העסקים באזור ממשבר הקורונה: "מאבדים מפעל חיים של שנים"

בווידאו: צה"ל מעלה את הכוננות וחוסם צירים בצפון/צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

ביישובי קו העימות אומרים הלילה (שישי) כי הם מביעים אמון בצה"ל ובכוחות הביטחון, זאת ברקע ההודעה על שינויים בפריסות הכוחות באזור מחשש לפיגוע מצד חיזבאללה. "אין צורך בפאניקה, אנחנו רק מקווים, לטובת חיזבאללה, שיחשבו היטב לפני הפרובוקציה הבאה", אמר יו"ר פורום יישובי קו העימות משה דוידוביץ' לוואלה! NEWS.

ראשי היישובים נפגשו במהלך היום עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, וקיבלו ממנו סקירה על אודות פעולות צה"ל בגבול. במסגרת ההיערכות, הודיעו בצה"ל על סגירת צירים סמוכים לגדר המערכת לתנועת כלי רכב צבאיים, וכן על חסימת צירי גישה לכמה מהיישובים. עם זאת, בהתאם להנחיית הרמטכ"ל, על אף הצורך בחידוד הערנות, הוחלט שלא לפגוע בשגרה האזרחית או בפעילות התיירותית באזור.

סמוך לגבול ישראל לבנון, 28 בדצמבר 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"סומכים על כוחות הביטחון". גבול לבנון/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

"מבחינתנו האזרחים מדובר בשגרה מלאה, גם בחיי התושבים, בעסקים ובתיירות - למעט יישובים צמודי גדר וסמוכי גדר, ונקודות ספציפיות שצה"ל מעונין להרחיק מהן", אמר דוידוביץ'. "נתנו לבעלי המקצוע ביישובים ולרבש"צים את כל ההנחיות שהם צריכים. אין איזו התייחסות מיוחדת לאוכלוסיה, אין פתיחת מקלטים ואין צורך בפאניקה. אנחנו סומכים על צה"ל שיודע להגן עלינו".

לדברים הצטרף גם גדי שבתאי מקיבוץ ראש הנקרה, שחש במתיחות הרבה באזור בימים האחרונים. "אני סמוך ובטוח שהצבא נערך בזמן המערכה המלחמה שבין המלחמות בדיוק לתרחישים שכאלה", אמר. "אנחנו מרגישים בטוחים. אני בטוח שגם שכנינו המתגוררים במרחק של 3-2 ק"מ צפונה מאיתנו, מעבר לגבול, בצד הלבנוני, מעדיפים את שגרת השקט בדיוק כמונו".

עוד בוואלה!

מחשש לפיגוע חיזבאללה: צה"ל מעלה את רמת הכוננות וחוסם צירים בגבול לבנון

לכתבה המלאה
עמדת חיזבאללה בזרעית. ראובן קסטרו
עמדת חיזבאללה סמוך לגבול לבנון/ראובן קסטרו

ההחלטה בצה"ל על העלאת הכוננות מגיעה בעקבות שורת אירועים שהתרחשו בגזרה. האחרונים שבהם הם הפיצוץ שנשמע מוקדם יותר היום סמוך לגבול סוריה, והדיווחים בדמשק במהלך השבוע על תקיפה אווירית שיוחסה לישראל, במהלכה נהרגו אנשי חיזבאללה. כתוצאה מכך, בצה"ל לא שוללים את האפשרות שהתקיפה תגיע מהצד הסורי, ולא בגבול לבנון.

"אני מקווה מאד לטובת חיזבאללה שיחשבו היטב לפני כל פרובוקציה", אמר דוידוביץ'. "אין לי ספק שאם הם ייתגרו כך או אחרת הם יחטפו מנה אחת אפיים וצה"ל יידע לעצור אותם לפני שיראו 'הישג' כלשהו. בעיקרון כולנו ממשיכים בשגרה, זה כוחנו וזו עצמתה של מדינת ישראל ויישובי קו העימות". שבתאי הוסיף: "למי שמחרחר שם מלחמה אני אומר אל תשכחו לרגע את הדאחיה".

חשש מקריסה כלכלית

אלא שלא כולם בצפון חוששים מהמצב הביטחוני, אלא דווקא מהשלכותיו. אורנה שטרקמן, מלונאית המשמשת גם כחברת מועצת העיר נהריה, הביעה חשש שהעיר שספגה פגיעה מהחורף הקשה וממשבר הקורונה, תתקשה להתאושש נוכח המתיחות.

"לאחר השיטפונות בנהריה, הגיעה הקורונה ואם זה לא הספיק אז עכשיו גם המצב הביטחוני", אמרה. "אני רואה בעיר עסקים של שנים שפשוט קורסים. אנשים מאבדים חיים שלמים. גם כעצמאית אני שואלת את עצמי, עד מתי תפקיר מדינת ישראל את תושבי נהריה? עד מתי מקבלי ההחלטות לא יספרו אותנו? אני קוראת לאזרחי מדינת ישראל, דווקא עכשיו להגיע לנהריה, דווקא עכשיו להגיע לתמוך בעסקים בעיר ובבתי המלון ,זה הזמן לערבות הדדית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully