וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לפיגוע חיזבאללה: צה"ל מעלה את רמת הכוננות וחוסם צירים בגבול לבנון

במהלך הערכת מצב הוחלט בצבא להגביר את הדריכות בפיקוד הצפון, לצד חיל האוויר ואגף המודיעין. בצה"ל אף לא פוסלים אפשרות לתקיפה גם בגבול בסוריה. הרמטכ"ל כוכבי הנחה על חידוד נהלים במוצבים וביישובים, מבלי לפגוע בשגרת האזרחים ובענף התיירות

בווידאו: צה"ל מעלה את הכוננות וחוסם צירים בצפון/צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

צה"ל מעלה הערב (שישי) את רמת הכוננות בגבול לבנון, והנחה על שינוי בפריסת הכוחות לצד חסימת צירים, זאת מחשש לפיגוע מצד חיזבאללה באזור. זאת, לאחר הערכת מצב בה הוחלט על העלאת הדריכות בפיקוד הצפון, בחיל האוויר ובאגף המודיעין.

ההחלטה מגיעה בעקבות שורת אירועים שהתרחשו בגזרה. האחרונים שבהם הם הפיצוץ שנשמע מוקדם יותר היום סמוך לגבול סוריה, והדיווחים בדמשק במהלך השבוע על תקיפה אווירית שיוחסה לישראל, במהלכה נהרגו אנשי חיזבאללה. כתוצאה מכך, בצה"ל לא שוללים את האפשרות שהתקיפה תגיע מהצד הסורי, ולא בגבול המשותף עם לבנון.

מיגון בסמוך ליפתח יולי 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
שינוי פריסה וחסימת צירים. גבול לבנון/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

השינוי בפריסה בא לאחר שאתמול הוחלט לתגבר את הכוחות בגבול לבנון בגדוד חי"ר נוסף. הערב, מלבד שינוי בפריסה, הודיעו בצה"ל על חסימת צירים במרחב הגבול לתנועת רכבים צבאיים. כמו כן, צפויות להיחסם דרכי הגישה לכמה יישובים בודדים, ונפתחו צירים חלופיים לתנועת התושבים.

עם זאת, בהתאם להנחיית הרמטכ"ל אביב כוכבי, הוחלט שלא להטיל הגבלות נוספות במרחב האזרחי, בהן סגירת צירי התנועה ואתרי תיירות בצפון, כדי לא לפגוע בשגרת התושבים ובענף התיירות. כמו כן ישנה אפשרות להגבלת העבודה במספר מצומצם של שטחים חקלאיים סמוכי גדר.

עוד בוואלה!

צה"ל: נזק נגרם למבנה ולכלי רכב ברמת הגולן כתוצאה מירי משטח סוריה

לכתבה המלאה
עשן מתימר מכפר מרון א-ראס במהלך תקיפות צה"ל באזור 1 בספטמבר 2019. רויטרס
צה"ל לא הגיב לפיצוץ ברמת הגולן. גבול הצפון/רויטרס

בצה"ל העריכו היום כי הפיצוץ שנשמע ברמת הגולן מצדו הסורי של הגבול, נגרם מירי נ"מ או פגז משטח סוריה לעבר ישראל. בצה"ל רואים בחומרה את האירוע אך עד כה לא הגיבו להתרחשויות.

במהלך היום קיים הרמטכ"ל כוכבי כמה הערכות מצב בפיקוד הצפון, לצורך ביצוע התאמות בהיערכות וחיזוק ההגנה על היישובים באזור. בד בבד, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, הדגיש בפגישה עם ראשי רשויות בצפון כי צה"ל נערך למגוון תרחישים באזור. "המשימה המרכזית שלנו גם בימים אלו היא שמירה על ביטחונם של תושבי הצפון", אמר.

"אנחנו מקיימים הערכות מצב שוטפות, נמשיך וניערך על פי צורך להגנה ולפעולות מבצעיות ככל שיידרשו. לצד ההיערכות המבצעית בגבולות, אנו עושים כל מאמץ לפגיעה מינימלית בשגרת החיים של תושבי הצפון ומתכוונים לאפשר לתיירות ולחקלאות שפורחות בעונה זו להמשיך ולהתקיים כסדרה", הוסיף ברעם.

בתגובה, משה דוידוביץ יו"ר פורום ישובי קו העימות, אמר כי התושבים סומכים על צה"ל. "מבחינת האזרחים מדובר בשגרה מלאה, גם בחיי התושבים, גם בעסקים וגם בתיירות, למעט ישובים צמודי גדר וסמוכי גדר ונקודות ספציפיות שצה"ל מעונין להרחיק מהן", אמר לוואלה! NEWS. "בסך הכול השגרה נמשכת וזה העיקר. נתנו לבעלי המקצוע בישובים, לרבש"צים וכו' את כל ההנחיות שהם צריכים. אין איזו התיחסות מיוחדת לאוכלוסיה, אין פתיחת מקלטים ואין צורך בפאניקה. אנחנו סומכים על צה"ל שיודע להגן עלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully