וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מתגבר את גבול לבנון בגדוד חי"ר מחשש לפיגועי חיזבאללה

23.7.2020 / 8:08

ההחלטה לתגבר את אוגדה 91 באזור הגבול התקבלה בתום הערכת מצב, ברקע התקיפות האוויריות בסוריה נגד יעדים איראניים שיוחסו לישראל. בתקיפה נהרגו כמה פעילי חיזבאללה, ובאחרונה התגברו הקריאות בלבנון מצד גורמים בארגון לנקמה

בווידאו: תקיפה אווירית בסוריה המיוחסת ישראל/צילום: סאנא

צה"ל יתגבר את כוחותיו בגבול הצפון בגדוד חי"ר, זאת בהתאם להערכת מצב - כך הודיע היום (חמישי) דובר צה"ל. ההחלטה התקבלה ברקע תקיפה אווירית בדמשק לפני כשלושה ימים, שיוחסה על פי כלי התקשרות בסוריה לישראל.

במהלך התקיפה נהרגו כמה פעילי חיזבאללה, ובאחרונה גברו הקריאות בלבנון מצד פעילי הארגון לנקמה בישראל. ההחלטה על תגבור אוגדה 91 האחראית על אזור גבול לבנון באה בין השאר מחשש לפיגועים מצד חיזבאללה, בהם גם ניסיונות חדירה לשטח ישראל.

עמדת חיזבאללה בזרעית. ראובן קסטרו
הכוחות יתוגברו בגדוד חי"ר. עמדת חיזבאללה בגבול לבנון/ראובן קסטרו

על פי סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה, סאנ"א, שבעה חיילים סורים נפצעו בתקיפות, ולפי הארגון הסורי לזכויות אדם, חמישה מאנשי משמרות המהפכה של איראן נהרגו. עוד דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי התקיפה האווירית כוונה נגד עמדות של כוחות המשטר ושל המיליציות הפרו-איראניות באזור. כמו כן, לפי רשת אל-ערבייה, בין המטרות שהותקפו היו מערכות הגנה אוויריות.

בחודשים האחרונים דווח על הגברת הפעילות הישראלית בסוריה, וכמה גורמים ביטחוניים אף אמרו כי איראן מתחילה לצמצם את נוכחותה במדינה כתוצאה מכך. עם זאת, מוקדם יותר החודש חתמו איראן וסוריה על הסכם להרחבת שיתוף הפעולה הצבאי ביניהן, הכולל גם חיזוק ופיתוח של מערכות הנ"מ. עם חתימת ההסכם, אמר רמטכ"ל איראן, מוחמד באגרי, בנוגע לתקיפות המיוחסות לישראל כי דמשק "הגיבה בתקיפות" נגד הפעילות של ישראל בשטחה, במיוחד מול התקיפות האוויריות. "אני מכריז שעתה והלאה, איראן תחזק את היחסים הצבאיים בין שתי המדינות, כולל בחיזוק מערכות ההגנה הסורית", אמר באגרי. הוא הוסיף כי הנוכחות האיראנית בסוריה היא לבקשת ממשלת סוריה, "על מנת להגן על ריבונותה".

עוד בוואלה!

בצה"ל חוקרים: לאן נעלמו הסמים מהמוצב המסוכן בגבול לבנון?

לכתבה המלאה
שיפוצים בגבול לבנון. ראובן קסטרו
חשש מתקיפות וחדירות. גבול לבנון/ראובן קסטרו

לפני כשנה הכריזו בצה"ל על תגבור הכוחות בגבול, זאת לאחר שצה"ל סיכל פיגוע רחפני נפץ בפיקוד כוח קודס האיראני ברמת הגולן הסורית בהפעלה של פעילי חיזבאללה. מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, איים תוך 24 שעות להגיב על חיסול הפעילים ולגבות מחיר מישראל. כך, בצה"ל נערכו בהתאם, ביצעו פעולות הגנתיות בשטח ותגברו את הכוחות.

חיזבאללה הגיב בירי טילים לעבר מוצב ריק ובכך נמנעו פגיעות בחיילי צה"ל, אך לאחר מכן חוליית טילי קורנט מהמתקדמים בעולם, זיהתה זאב-בולנס של גדוד התותחנים סמוך לקיבוץ יראון, נע על כביש הצפון החדש ושיגרה לעברו שני טילי נ"ט. הנהג הצליח לחמוק למרות שני הניסיונות שפגעו בכביש אך נעצר כשגלגלי כלי הרכב נפגעו. החיילים נמלטו ללא פגע, אך בצה"ל העדיפו לדמות פציעת חיילים כדי להונות את חיזבאללה בשעות הראשונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully