וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: לא נודיע מה תהיה התגובה על הרג פעיל הארגון בידי ישראל

26.7.2020 / 20:51

נעים קאסם, סגנו של נסראללה, אמר בריאיון ל"אל-מיאדין" כי בהנהגת הארגון השיעי החליטו לשמור על שתיקה בנוגע לתגובה על הרג פעיל בתקיפה שיוחסה לצה"ל. "משוואת הההרתעה בין ישראל לחיזבאללה עדיין קיימת", הוסיף. על האפשרות של מלחמה אמר: "אין לכך סימנים כרגע"

בווידאו: גנץ בפיקוד הצפון אומר שישראל תמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלה ולמנוע התבססות איראנית בסוריה/משרד הביטחון

סגנו של מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, אמר הערב (ראשון) כי הארגון לא מתכוון להודיע מה תהיה תגובתו להרג אחד מפעיליו בסוריה על ידי ישראל. קאסם, המשמש כסגנו של חסן נסראללה, ציין בריאיון לרשת "אל-מיאדין", המקורבת לארגון השיעי, כי "משוואת ההרתעה בין ישראל לחיזבאללה עדיין קיימת".

לדבריו, הנהגת חיזבאללה קיבלה החלטה לשמור על שתיקה ולתת לצה"ל "לחשוב מה שהוא רוצה", כשהוא רומז שיש לראות מה יקרה בימים הקרובים. קאסם אישר את הדיווח שפורסם אתמול ב"אל-מיאדין" ואמר כי "יש לנו מסר מצה"ל דרך האו"ם. אנחנו לא חייבים לענות לו, ואנחנו לא נדבר על התוכן שלו".

כשנשאל האם לדעתו ישראל רוצה לגרור את חיזבאללה למלחמה, השיב סגן מזכ"ל חיזבאללה: "לפי מה שאנחנו רואים ומה שקורה בשטח, אין סימנים למלחמה". הוא הוסיף בדבריו על ישראל כי "מבחינה פוליטית, היא נקרעת בין סיפוח ללא סיפוח, במיוחד כשטראמפ נסוג מתמיכתו בכך".

סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם בריאיון לסוכנות הידיעות "רויטרס", 15 במרץ 2018. רויטרס
"משוואת ההרתעה בין ישראל לחיזבאללה עדיין קיימת". קאסם/רויטרס

הפעיל, עלי כמאן מוחסן, נהרג בתקיפה המיוחסת לישראל שבוצעה בתחילת השבוע שעבר באזור דמשק. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי התקיפה האווירית כוונה נגד עמדות של כוחות משטר אסד ושל המיליציות הפרו-איראניות באזור. לפי הדיווחים, בתקיפה נהרגו חמישה בני אדם - בהם גם מוחסן.

ב"אל-מיאדין" דווח אתמול כי ישראל הזהירה את חיזבאללה, במסר שהועבר דרך האו"ם, שלא יבצע פעולת נקם בעקבות הריגתו של הפעיל. לפי הדיווח, שצוטט גורמים בלבנון, ישראל מסרה כי בצה"ל לא ידעו על נוכחותו של מוחסן באזור התקיפה, ולא התכוונו לחסל אותו.

בדיווח צוינה גם העלאת הדריכות של צה"ל לאורך הגבול עם לבנון, מחשש לתגובה. זאת, יום לאחר שצה"ל העלה את רמת הכוננות והנחה על שינוי בפריסת הכוחות וחסימת צירים. המתיחות בצפון גברה אף יותר ביום שישי, לאחר הירי שבוצע לעבר רמת הגולן, שנענה במתקפה של חיל האוויר בדרום סוריה.

היום, אירעה תקרית נוספת - בה רחפן של צה"ל נפל בשטח לבנון במהלך פעילות מבצעית. מדובר צה"ל נמסר כי אין חשש לדליפת מידע.

עוד בוואלה!

רחפן של צה"ל נפל בשטח לבנון בפעילות צבאית; גנץ: "לא מחפשים הסלמה"

לכתבה המלאה
מערכות ההגנה האוויריות בסוריה פועלות, לפי דיווחים, נגד תקיפה ישראלית על המיליציות הפרו-איראניות בדמשק, 20 ביולי 2020. AFP, אתר רשמי
מערכות ההגנה האוויריות בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה/אתר רשמי, AFP

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ קיים מוקדם יותר הערכת מצב בפיקוד הצפון בהשתתפות בכירים בצה"ל, ואיים כי "ישראל תמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלה. אנחנו לא מחפשים לבצע הסלמות מיותרות, אבל מי שיבחן אותנו - יפגוש יכולת פעולה מאוד גבוהה ואני מקווה שלא יהיה לנו צורך לעשות בה שימוש".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למתיחות בפתח ישיבת הממשלה, ואמר כי ישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס צבאית בגבול הצפון. כמו כן, נתניהו אמר כי לבנון וסוריה נושאות באחראיות לכל מתקפה היוצאת משטחן נגד ישראל. "לא ניתן שיערערו את ביטחוננו ולא ניתן שיאיימו על אזרחינו, לא נסבול פגיעה בכוחותינו", הוסיף. "יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל אני מקיים הערכות מצב שוטפות. צה"ל ערוך להגיב לכל איום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully