וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתחממות בגבול: נתניהו הורה לשרי הקבינט שלא להתייחס למתיחות בצפון

26.7.2020 / 17:59

החברים בקבינט המדיני-ביטחוני קיבלו הודעה מלשכת ראש הממשלה לפיה עליהם להימנע מהתייחסות תקשורתית למתיחות בצפון, מלבד רה"מ ושר הביטחון. נתניהו אמר מוקדם יותר כי ישראל פועלת לפי מדיניות עקבית וכי לבנון וסוריה נושאות באחריות למתקפות המתבצעות משטחיהן

בווידאו: ראש הממשלה מתייחס למתיחות בגבול הצפון/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני הונחו היום (ראשון) על ידי לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להתייחס למתיחות בצפון הארץ. בהודעה שנשלחה אליהם, נכתב כי "פרט לראש הממשלה ושר הביטחון - יש להימנע מהתייחסות תקשורתית למתיחות בצפון".

השרים הונחו כי במידה שיישאלו, יש להשיב בדומה להצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו הבוקר מישיבת הממשלה, שלפיה ישראל פועלת לפי מדיניות עקבית. כמו כן, לפי נתניהו ישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס צבאית בגבול הצפון, ולבנון וסוריה נושאות באחראיות לכל מתקפה היוצאת משטחן נגד ישראל.

עוד אמר נתניהו בישיבת הממשלה היום כי "לא ניתן שיערערו את ביטחוננו ולא ניתן שיאיימו על אזרחינו, לא נסבול פגיעה בכוחותינו. יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל אני מקיים הערכות מצב שוטפות. צה"ל ערוך להגיב לכל איום".

עמדת חיזבאללה בזרעית. ראובן קסטרו
עמדות חיזבאללה סמוך לגבול לבנון/ראובן קסטרו

לא רק נתניהו התייחס לאחרונה למתיחות בצפון. אתמול, שר הביטחון בני גנץ אמר דברים ברוח דומה, לאחר שקיים הערכת מצב לקראת המשך ההיערכות בגזרה. בדומה לנתניהו, גנץ הדגיש כי לבנון וסוריה יישאו באחריות הישירה לכל פעולה שתיעשה משטחן.

הערכת המצב התקיימה בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, וראש אמ"ץ אלוף אהרון חליווה. במהלך הדברים, גנץ הנחה את צה"ל להמשיך בדריכות המוגברת בגזרה ובהפעלת האמצעים הנדרשים, ואמר כי מדינת ישראל לא תסבול כל פגיעה בריבונותה, וכי צה"ל ומערכת הביטחון כולה יפעלו מול כל איום על האזרחים.

עוד בוואלה!

המשוואה החדשה מאיימת להצית את גבול לבנון, אבל לתושבים יש דאגות אחרות

לכתבה המלאה

המתיחות גברה לאחרונה בגזרה לאחר תקיפה שיוחסה לישראל בתחילת השבוע נגד מטרות באזור דמשק. לפי הדיווחים, בתקיפה נהרגו חמישה בני אדם, בהם גם פעיל חיזבאללה.

אתמול, דווח בלבנון כי ישראל הזהירה את חיזבאללה שלא תבצע פעולת נקם בעקבות הריגתו של פעיל חיזבאללה עלי כמאן מוחסן באותה תקיפה. לפי הדיווח של רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם הארגון השיעי, ישראל מסרה כי בצה"ל לא ידעו על נוכחותו של מוחסן באזור התקיפה, וכי לא התכוונו לחסל אותו.

נתניהו וגנץ בישיבת הקבינט, 28 ביוני 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
אמרו כי לבנון וסוריה יישאו באחריות על מתקפות משטחן. נתניהו וגנץ/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

בנוסף לאירועים אלה, במהלך סוף השבוע מסוקי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות של צבא אסד בדרום סוריה, בתגובה לירי שבוצע לעבר רמת הגולן. לפי ההערכות בצה"ל, הירי שבוצע משטח סוריה היה של טיל נ"מ או פגז, וגורמים בצבא הבהירו כי הם רואים בחומרה את האירוע. בעקבות הירי, נגרם נזק למבנה ולכלי רכב.

דובר צה"ל מסר כי בין היעדים שהותקפו בתגובה לכך - עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין הנמצאים במוצבים סורים. "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לירי היום, ימשיך לפעול בנחישות ויגיב בעוצמה לכל פגיעה בריבונות של מדינת ישראל", נמסר.

אתמול, סייר היום הרמטכ"ל אביב כוכבי בפיקוד הצפון עם אלוף הפיקוד אמיר ברעם, ראש אגף המודיעין אלוף תמיר הימן, מפקד עוצבת הגליל שלומי בינדר ומפקדים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully