וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ קיים הערכת מצב בצל המתיחות בצפון: "לבנון וסוריה יישאו באחריות"

25.7.2020 / 20:54

שר הביטחון הנחה את צה"ל להמשיך את הדריכות המוגברת בגזרה והפעלת האמצעים הנדרשים, בעקבות התגברות המתיחות באזור בימים האחרונים. הוא הבהיר גם כי ישראל לא תסבול כל פגיעה בריבונותה. הרמטכ"ל ובכירי צה"ל סיירו בגבול הצפון

בווידאו: תקיפה אווירית בסוריה המיוחסת ישראל/צילום: סאנא

שר הביטחון בני גנץ קיים הערב (שבת) הערכת מצב לקראת המשך ההיערכות בגזרה הצפונית, לאור המתיחות הגוברת באזור. בסיום הערכת המצב גנץ הנחה את צה"ל להמשיך את הדריכות המוגברת בגזרה והפעלת האמצעים הנדרשים והדגיש כי לבנון וסוריה יישאו באחריות הישירה לכל פעולה שתיעשה משטחן.

בנוסף לכך, במהלך הערכת המצב הדגיש גנץ כי מדינת ישראל לא תסבול כל פגיעה בריבונותה, וכי צה"ל ומערכת הביטחון כולה יפעלו מול כל איום על האזרחים. הערכת המצב התקיימה בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, וראש אמ"ץ אלוף אהרון חליווה.

העלאת הכוננות הגיעה בעקבות תקיפה שיוחסה לישראל על מטרות באזור דמשק בתחילת השבוע. לפי הדיווחים, בתקיפה נהרגו חמישה בני אדם, בהם גם פעיל חיזבאללה. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי התקיפה האווירית כוונה נגד עמדות של כוחות משטר אסד ושל המיליציות הפרו-איראניות באזור.

שר הביטחון בני גנץ בהערכת מצב להמשך ההיערכות בגזרה הצפונית בצל המתיחות עם חיזבאללה. 25 ביולי 2020. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
שר הביטחון גנץ בהערכת המצב בקריה, הערב/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מוקדם יותר היום דווח בלבנון כי ישראל הזהיר את חיזבאללה שלא תצא לפעולת נקם בעקבות הריגתו של פעיל חיזבאללה עלי כמאן מוחסן באותה תקיפה. לפי הדיווח של רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, ישראל מסרה כי בצה"ל לא ידעו על נוכחותו של מוחסן באזור התקיפה, וכי לא התכוונו לחסל אותו.

ברקע האירועים, סייר היום הרמטכ"ל אביב כוכבי בפיקוד הצפון. בסיור השתתפו גם אלוף הפיקוד אמיר ברעם, ראש אגף המודיעין אלוף תמיר הימן, מפקד עוצבת הגליל שלומי בינדר ומפקדים נוספים. בסיור שמע הרמטכ"ל סקירה מודיעינית, קיים הערכת מצב ועמד על פעולת הכוחות במאמצים השונים.

במועצה אזורית מעלה יוסף פנו לתושבים ואמרו להם כי לאור הערכת המצב בצה"ל ובהתאם, לתוכנית ההגנה של פיקוד צפון, תשתנה הערכות צה"ל במרחב הצבאי והאזרחי במטרה לחזק את ההגנה בגבול הצפון. "בהתאם להערכת המצב ולצורך המבצעי, יחסמו מספר צירים במרחב הגבול לתנועת רכבים צבאיים בלבד", נמסר בהודעה. "בנוסף במספר ישובים בודדים נחסמו דרכי גישה חשופות ונפתחו צירים חלופיים לתנועת התושבים".

עוד בוואלה!

חדרי בריחה ודימוי חטיפה: התרגיל שמכין את צה"ל לעימות הבא מול חיזבאללה

לכתבה המלאה
הרמטכ"ל אביב כוכבי בסיור והערכת מצב בפיקוד הצפון יחד עם מפקד הפיקוד אמיר ברעם. 25 ביולי 2020. דובר צה"ל
הרמטכ"ל כוכבי בסיור והערכת מצב בפיקוד הצפון יחד עם מפקדים בפיקוד/דובר צה"ל

תקרית זו היא אחת מתוך שורת אירועים שהתרחשו בגזרה לאחרונה. האחרון שבהם אירע אתמול כשמסוקי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות של צבא אסד בדרום סוריה, בתגובה לירי שבוצע קודם לכן לעבר רמת הגולן.

דובר צה"ל מסר כי בין היעדים שהותקפו - עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין הנמצאים במוצבים סורים. "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לירי היום, ימשיך לפעול בנחישות ויגיב בעוצמה לכל פגיעה בריבונות של מדינת ישראל", נמסר. לפי ההערכות בצה"ל, הירי שבוצע משטח סוריה היה של טיל נ"מ או פגז, וגורמים בצבא הבהירו כי הם רואים בחומרה את האירוע. בעקבות הירי, נגרם נזק למבנה ולכלי רכב.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully