וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: חיזבאללה עצר מתקפה נגד חיילים בגבול לבנון ברגע האחרון

27.7.2020 / 6:30

בצה"ל מעריכים כי החשיפה התקשורתית של תגבור הכוחות שיבשה את התכנית של הארגון, אך מדגישים כי האיום לא נעלם. בצבא חוששים מירי צלפים ושיגור טיל נ"ט. ישראל העבירה מסר לפיו היא לא תבליג על פגיעה בחיילים - ואף נערכת לתקיפת מטרות חיזבאללה בעומק לבנון בתגובה

בווידאו: גנץ בפיקוד הצפון אומר שישראל תמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלה ולמנוע התבססות איראנית בסוריה/משרד הביטחון

המתיחות הביטחונית שהורגשה בימים האחרונים בצפון הארץ הובילה להעלאת הכוננות סמוך לגבול, מחשש לפיגוע על ידי חיזבאללה. לפי הערכה, החשיפה התקשורתית של תגבור הכוחות בים, באוויר, ובעיקר ביבשה, גרמו לבכירי ארגון השיעי להשהות את הפגיעה בחיילי צה"ל ברגע האחרון.

בצה"ל מזהירים כי ייתכן מאוד ששיבוש פעילות חיזבאללה הצליח, אך לא סיכל אותה לגמרי. מסיבה זו, אומרים בצה"ל, יש להיערך לבאות ולא לספק לפעילי הארגון את האפשרות לפגוע בחיילים באמצעות הפעלת מטען חבלה, ירי צליפה או שיגור טיל נ"ט.

חיילי צה"ל משתתפים בתרגיל בגבול לבנון ב-13 במאי 2020. AP
ההערכה - תגבור הכוחות השהה פיגוע. חיילי צה"ל בתרגיל בגבול לבנון ב-13 במאי 2020/AP

צה"ל העביר לממשלת לבנון מסרים באמצעות גורמים זרים, שלפיהם ישראל לא תשלים עם הרג חייל ותגיב בהתאם. בישראל נערכים לאפשרות של הידרדרות במצב הביטחוני - כולל הרג חיילים וימי קרב שיחייבו את צה"ל לתקוף מטרות חיזבאללה ותשתיות בעומק השטח הלבנוני.

גורמים בפיקוד הצפון הסבירו כי האתגר הגדול ביותר יהיה לשמור את חיילי צה"ל הרחק מהגבול כדי לא לספק לחיזבאללה מטרות, ומנגד לשמור על רמת הגנה גבוהה ביישובים הסמוכים לגדר והמוצבים הצבאיים.

עוד בוואלה!

המשוואה החדשה מאיימת להצית את גבול לבנון, אבל לתושבים יש דאגות אחרות

לכתבה המלאה
הרמטכ"ל אביב כוכבי בסיור והערכת מצב בפיקוד הצפון יחד עם מפקד הפיקוד אמיר ברעם. 25 ביולי 2020. דובר צה"ל
אתגר ההרחקה מהגבול. הרמטכ"ל כוכבי ובכירי צה"ל בסיור בגבול הצפון, בשבוע שעבר/דובר צה"ל

נעים קאסם, סגנו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, אמר אתמול בריאיון ל"אל-מיאדין" כי בהנהגת הארגון החליטו לשמור על שתיקה בנוגע לתגובה על הרג אחד מפעילי הארגון בתקיפה שמיוחסת לישראל. הפעיל, עלי כמאן מוחסן, נהרג בתקיפה שבוצעה בתחילת השבוע שעבר באזור דמשק, שלפי הארגון הסורי לזכויות אדם, כוונה נגד עמדות של משטר אסד והמיליציות הפרו-איראניות באזור.

רשת "אל-מיאדין", המקורבת לחיזבאללה, דיווחה אתמול גם על המסר שהעבירה ישראל דרך האו"ם, בו הזהירה מפעולת נקם בעקבות הריגתו בעקבות הריגתו של מחסן. לפי הדיווח, שציטט גורמים בלבנון, ישראל מסרה כי בצה"ל לא ידעו על נוכחותו של מוחסן באזור התקיפה, ולא התכוונו לחסל אותו.

ביום שישי, המתיחות באזור הצפון גברה אף יותר לאחר שירי בוצע לעבר רמת הגולן, ונענה במתקפה של חיל האוויר בדרום סוריה. אתמול, אירעה תקרית נוספת, בה רחפן של צה"ל נפל בשטח לבנון במהלך פעילות מבצעית. מדובר צה"ל נמסר כי אין חשש לדליפת מידע.

שר הביטחון, בני גנץ במהלך ביקורו בפיקוד צפון 26 ביולי 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
ישראל הזהירה מפעולת נקמה. גנץ בסיור בפיקוד הצפון, אתמול/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ קיים אתמול הערכת מצב בפיקוד הצפון בהשתתפות בכירים בצה"ל, ואיים כי "ישראל תמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלה. אנחנו לא מחפשים לבצע הסלמות מיותרות, אבל מי שיבחן אותנו - יפגוש יכולת פעולה מאוד גבוהה ואני מקווה שלא יהיה לנו צורך לעשות בה שימוש".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למתיחות בפתח ישיבת הממשלה, ואמר כי ישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס צבאית בגבול הצפון. כמו כן, נתניהו אמר כי לבנון וסוריה נושאות באחראיות לכל מתקפה היוצאת משטחן נגד ישראל. "לא ניתן שיערערו את ביטחוננו ולא ניתן שיאיימו על אזרחינו, לא נסבול פגיעה בכוחותינו", הוסיף. "יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל אני מקיים הערכות מצב שוטפות. צה"ל ערוך להגיב לכל איום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully