וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "חיזבאללה משחק באש", גנץ: "כל פעולה תביא לתגובה כואבת"

בהצהרה משותפת בעקבות סיכול החדירה של הארגון השיעי לשטח ישראל, הזהירו השניים מפני כל ניסיון לפגיעה באזרחי המדינה. ראש הממשלה: "מציע לנסראללה לא לחזור על הטעויות שלו". שר הביטחון: "צה"ל מוכן לתגובה". נתניהו וגנץ קיימו הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון

בווידאו: נתניהו על התקרית בגבול לבנון: "חיזבאללה משחק באש"/-

ראש הממשלה בנימין נתניהו איים הערב (שני) כי "חיזבאללה צריך לדעת שהוא משחק באש - כל התקפה נגדנו תיענה בעוצמה רבה". את הדברים אמר נתניהו בהצהרה משותפת עם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ בעקבות סיכול ניסיון הפיגוע של חיזבאללה בגבול לבנון, ובתום דיון הערכת מצב בקריה.

"ישראל תמשיך לפעול נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית באזורנו", הזהיר נתניהו. "נסראללה מסבך את מדינת ישראל או יותר נכון את לבנון - בגלל איראן". הוא שיבח את היערכות צה"ל והוסיף כי "חיזבאללה ומדינת לבנון נושאים במלוא האחריות להתקפה ולכל התקפה שתצא משטח לבנון לעבר מדינת ישראל. נסראללה כבר טעה בגדול בהערכת נחישותה של ישראל להגן על עצמה ולבנון שילמה על כך מחיר כבד. אני מציע לו לא לחזור על הטעות הזאת".

גנץ הדגיש את מוכנותו של צה"ל לכל ניסיון פגיעה בחייליו. "לוחמי צה"ל ומפקדיו פעלו במקצועיות ובדיוק רב, ומנעו אירוע קשה שיכול היה לגבות חיי אדם", אמר שר הביטחון. "ישראל נחושה מאי פעם למנוע פגיעה בריבונותה או בחייליה, ובוודאי שבאזרחיה. כל פעולה כנגד מדינת ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת. אני מבקש לומר באופן ברור - צה"ל מוכן להגיב, צה"ל מוכן לתגובה. מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו לפעול בכל מקום שיידרש, קרוב או רחוק ככל שיהיה", הוסיף.

ראש הממשלה בנימין נתניה ושר הביטחון בני גנץ ובהצהרה לתקשורת, בקריה בתל אביב, 27 ביולי 2020. טל שחר, אתר רשמי
"שלא ינסו אותנו": נתניהו וגנץ, הערב/אתר רשמי, טל שחר

בחיזבאללה הכחישו את מעורבותם בתקרית, וטענו כי מדובר בהונאה מצד ישראל. דובר הארגון איים כי פעולת הנקם על מותו של הפעיל בתקיפה בסוריה עתידה לבוא. "התגובה שלנו על מותו של עלי כמאן מוחסן עוד תגיע, ולציונים אין אלא לחכות לעונש על פשעיהם", הזהיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים התייעצות בטחונית עם ראשי מערכת הביטחון בקריה, תל אביב. 27 ביולי 2020. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו, גנץ וראשי מערכת הביטחון בדיון הערכת מצב בקריה, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

נתניהו וגנץ עודכנו על התקרית בעת שהשתתפו בישיבות סיעותיהם. ראש הממשלה שב והנחה את השרים שלא להתבטא בפומבי בעניין התקרית והמתיחות מול חיזבאללה, בהתאם להודעה שפרסם אתמול. בלשכתו אמרו כי האירוע עדיין בהתהוות והמצב מתוח.

בפתח ישיבת סיעת הליכוד התייחס נתניהו למתיחות בצפון, לצד משבר הקורונה. לדבריו, ישראל ניצבת "מול אתגרים רבים" וזה "לא הזמן לבחירות".

תקרית בגבול הצפון. 27 ביולי 2020.. ללא, אתר רשמי
עשן מיתמר בגבול לבנון, היום/אתר רשמי, ללא

בערב שבת האחרון, קיים גנץ הערכת מצב בעקבות ההיערכות בגזרה הצפונית, לאור המתיחות ששוררת באזור. בסיום הדיון, גנץ הנחה את צה"ל להמשיך את הדריכות המוגברת בגזרה והפעלת האמצעים הנדרשים והדגיש כי לבנון וסוריה יישאו באחריות הישירה לכל פעולה שתיעשה משטחן.

חייל עומד בסמוך למערכת כיפת ברזיל בסמוך לגבול עם לבנון, 27 ביולי 2020. רויטרס
חייל בכיפת ברזל בגבול לבנון, היום/רויטרס

העלאת הכוננות הגיעה בעקבות תקיפה שיוחסה לישראל של מטרות באזור דמשק בשבוע שעבר. לפי הדיווחים, בתקיפה נהרגו חמישה בני אדם, בהם גם פעיל חיזבאללה.

התקרית היום מגיעה בהמשך למשוואה שקבע מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה אחרי הרג שני פעילים של הארגון בסוריה בידי ישראל באוגוסט שעבר, כשהבטיח להגיב לכל פגיעה בלוחמיו. בתגובה למותם של השניים, הארגון השיעי ירה בחודש ספטמבר טיל נ"ט מלבנון לעבר עמדת צה"ל ואמבולנס צבאי במושב אביבים הסמוך לגבול. לא היו נפגעים.

(עדכון ראשון: 18:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully