וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה להפרחת בלוני התבערה: צה"ל תקף בצפון רצועת עזה

עודכן לאחרונה: 7.8.2020 / 1:08

דובר צה"ל מסר כי מטוס קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו תשתית תת קרקעית של חמאס בצפון הרצועה. מוקדם יותר שלוש שריפות קוצים פרצו באזור המועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון, ומהחקירה עלה כי הן נגרמו מבלוני תבערה. גנץ: "מי שיעמיד את ישראל במבחן יפגע קשות"

מטוס קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו אמש (חמישי) תשתית תת קרקעית של חמאס בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני נפץ משטח הרצועה לשטח ישראל. הבלונים, שנחתו מוקדם יותר היום במועצה האזורית אשכול ובתחום המועצה האזורית חוף אשקלון, הציתו שריפות קטנות במקום.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, שלח מסר תקיף לארגוני הטרור ברצועה לאחר האירוע. "מדינת ישראל לא תקבל שום הפרת ריבונות ופגיעה בתושבי הדרום", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "בעזה צריכים להבין שאין פתרון אחר - רק החזרת הבנים הביתה ושקט יביאו לצמיחה כלכלית ברצועה. אם ארגוני הטרור עוד לא הבינו: מי שיעמיד את ישראל במבחן - יפגע קשות".

תקיפת צה"ל ברצועת עזה, 6 באוגוסט 2020. -, צילום מסך
השנייה בשבוע האחרון. תקיפת צה"ל בעזה/צילום מסך, -

זה הוא האירוע השני השבוע בו מתבצעות תקיפות של צה"ל ברצועה. בלילה שבין ראשון לשני מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו יעדים של חמאס, בתגובה לירי רקטה שבוצע לעבר שדרות. מדובר צה"ל נמסר אז כי במהלך התקיפה נפגעו אתר לייצור בטון המשמש לחפירת תשתיות תת קרקעיות, ובנוסף הותקפו התשתיות עצמן.

הרקטה ששוגרה לעבר שדרות יורטה על ידי כיפת ברזל, ורסיסי היירוט נפלו באחד מרחובות העיר וגרמו נזק לכלי רכב, ששמשתו התנפצה. הרקטה שוגרה מרצועת עזה בזמן שעשרות רכבים חנו במתחם דרייב-אין מיוחד שנחנך ברחבת השוק העירוני, וצפו בסרט. לא היו נפגעים באירוע.

עשרות מתושבי שדרות נכחו בעת האירוע במתחם הדרייב אין החדש שנפתח ברחבת השוק כדי לאפשר צפייה בסרטים בימי משבר הקורונה. במערכת הביטחון לא הטילו את האחריות על שיגור הרקטה על קבוצה מסוימת, אך קיימת הערכה שמדובר בחוליות סוררות שמטרתן לאתגר את חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully