וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש חמאס שהסתנן לישראל נעצר וחשף: הונחיתי להפיל מסוק של חיל האוויר

30.7.2020 / 12:54

תושב ג'בליה בן 24 שניסה להסתנן לישראל דרך הים נתפס על ידי צה"ל, ומחקירת שב"כ עולה כי הועסק על יד הזרוע הצבאית של חמאס והתמחה בירי טילי כתף. במסגרת תפקיד זה החזיק בביתו טיל נ"מ והונחה לשגרו לעבר מסוק ישראלי, ככל שינחת בסביבת ביתו בעזה

בווידאו: תיעוד מעצר פעיל חמאס שניסה לחדור מעזה לשטח הימי של ישראל בשחייה/צילום: דובר צה"ל

איש חמאס שניסה להסתנן לישראל ונתפס על ידי צה"ל, חשף בחקירת שב"כ כי הונחה להפיל מסוק של חיל האוויר - כך עולה מפרטי חקירתו בשירות הביטחון הכללי שהותרו היום (חמישי) לפרסום. עז אלדין חוסין בן ה-24, תושב ג'בליה שבצפון רצועת עזה, טען כי הסתנן לישראל מרצונו לאחר רדיפה והכפשה מצד בכירי חמאס וכן נוכח קשיים אישיים.

עז אלדין חוסין, בן 24, תושב ג'בליה שבצפון רצועת עזה, נעצר בהסתננות. שב"כ
מאחראי על חולית חמאס לחקירת שב"כ. עז אלדין חוסין/שב"כ

מחקירתו בשב"כ עלה כי בשנת 2013 גויס לזרוע הצבאית של חמאס והחל משנת 2018 ועד למעצרו, פעל חוסין במערך ההגנה האווירית של החמאס, בין היתר, בתפקיד פיקודי כאחראי חוליית טילי כתף. במסגרת תפקיד זה החזיק בביתו טיל נ"מ והונחה לשגרו לעבר מסוק ישראלי, ככל שינחת בסביבת ביתו בעזה, וזאת כדי לפגוע בחיילים ולבצע חטיפה.

לאחר סיום החקירה פרקליטות מחוז דרום הגישה היום כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע המייחס לחוסין עבירות ביטחוניות חמורות. הוא נאשם בשלושה אישומים, שניים מהם עוסקים בעבירות של חברות בארגון טרור ואימונים צבאיים אסורים, והאישום השלישי הוא בגין הסתננותו לישראל.

זיהוי פעיל החמאס ששחה לישראל וסיפר בחקירתו כי התבקש להפיל מסוק של חיל האוויר. דובר צה"ל
זיהויו של המחבל על ידי מערך השליטה הימי/דובר צה"ל
מסלול ניסיון החדירה של פעיל החמאס ששחה לישראל וסיפר בחקירתו כי התבקש להפיל מסוק של חיל האוויר. דובר צה"ל
מסלול של המחבל בניסיונו להסתנן לישראל/דובר צה"ל

עוד עולה מהחקירה בשב"כ כי במסגרת פעילותו בחמאס לקח חוסין חלק בהכשרות שונות ובפעילויות צבאיות נגד ישראל. כך, במסגרת שירותו במערך ההגנה האווירית בחמאס, למד חוסין אודות כלי טיס של חיל האוויר, טילי נ"מ וכן התמקצע בשימוש במשקפות ומצלמות לצורך תצפית על תנועת מטוסים ישראלים בשמי הרצועה.

"פעילותו של חוסין בחמאס והידע הרב אשר רכש במסגרת זו, הביאו לחקירה ייחודית אשר חשפה עבור השב"כ מודיעין רב אודות ארגון החמאס", מסרו בשירות הביטחון.

אנשי חמאס בהלוויית אחד מחברי הארגון ברצועת עזה, 23 בינואר 2019. רויטרס
טען כי ארגון הטרור רדף אותו. אנשי חמאס בעזה/רויטרס

לפני כשבועיים דווח ברשת "אל-ערביה" כי חמאס עצר כמה מאנשי הארגון באשמת שיתוף פעולה עם ישראל, לאחר עריקת בכיר הארגון לישראל. על פי הדיווחים, הבכיר נמלט מחופי רצועת עזה על גבי סירה של צה"ל, כשברשותו מחשב נייד עם "חומרים מסווגים", כמו גם סכומי כסף ומכשירי ציתות שהיו ברשותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully