וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח פלסטיני: מפקד הקומנדו הימי של חמאס נמלט מהרצועה לישראל

על פי דיווח בכלי תקשורת בעזה, הבכיר בזרוע הצבאית של הארגון חשוד ששיתף פעולה עם ישראל. גורמים ברצועה אמרו כי הוא נמלט על סירה כשברשותו מחשב נייד ובו "מידע מסווג" על יחידת הקומנדו של הארגון

אתר רשמי

(בווידאו: תקיפות צה"ל בדרום רצועת עזה)

מפקד הקומנדו הימי של חמאס נמלט מרצועת עזה לישראל לאחר שנחשד בשיתוף פעולה מערכת הביטחון - כך דווח היום (שבת) בכלי תקשורת פלסטיניים. על פי הדיווח, הוא נמלט מחופי הרצועה על גבי סירה של צה"ל כשברשותו מחשב נייד עם "חומרים מסווגים" על יחידת הקומנדו של הארגון, כמו גם סכומי כסף ומכשירי ציתות שהיו ברשותו.

גורמים בעזה אמרו לאתר עמאד כי מפקד נוסף בארגון, שזוהה כמוחמד, נעצר לאחרונה בחשד לשיתוף פעולה עם צה"ל. הוא היה אחראי על רשתות התקשורת של היחידה בשכונת סג'עיה בעזה, והכשיר את אנשי חמאס בטכניקות איסוף מידע וריגול.

לדברי אותם גורמים, הוא החל לעבוד עם זרועות הביטחון בישראל בשנת 2009. קשריו לכאורה עם ישראל נחשפו כאשר ביקש מאחיו שיאסוף עבורו סכום כסף שנשאר בסמוך לפח אשפה. לפי הדיווחים, הוא נתפס על ידי אנשי גדודי עז א-דין אל-קסאם כשהוא מנסה לקחת את הכסף.

פעילי חמאס בעזה - 16 בנובמבר 2019. רויטרס
בכיר חמאס נמלט על סירה צה"לית לישראל. אנשי גדודי עז א-דין אל-קסאם/רויטרס

שני אירועים אלו הניעו את חמאס לנקוט בשורה של צעדים, כולל זימון של כמה מחברי ארגון הטרור לחקירה ושינוי ברשתות התקשורת שלו כמו גם מספרי הטלפון של בכירים רבים בארגון.

הגורמים אמרו כי הזרוע הצבאית של חמאס נמצאת תחת "היסטריה ביטחונית", במיוחד לאחר מעצרם של עשרות מאנשיה בשבועות האחרונים.

לאחרונה דווח כי חמאס תפס סכום של כ-500 אלף דולר במזומן ומכשירים אלקטרוניים רבים המיועדים לריגול וציתות. הגורמים אמרו כי "חקירת האירועים נערכת בסתר כיוון שבארגון חוששים שמפקדים בכירים בזרוע הצבאית עשויים להיות מעורבים בריגול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully