וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לשיגור הרקטות: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה

דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו יעדים ברצועה לאחר שקודם לכן, שוגרו רקטות לעבר ישראל, שגרמו להפעלת התראת צבע אדום במועצה האזורית שער הנגב. הרקטות נפלו בשטחים פתוחים ולא נגרם נזק. זאת, על רקע המתיחות סביב תכנית הסיפוח ואיומי חמאס לגבות מחיר מישראל

אתר רשמי

מטוסי קרב של צה"ל תקפו אמש יעדים של ארגון חמאס בדרום רצועת עזה - כך הודיע הלילה (שבת) דובר צה"ל. זאת, לאחר שמוקדם יותר זוהו שני שיגורים משטח הרצועה לעבר ישראל. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים כתוצאה מירי הרקטות. לפי דיווחים פלסטיניים, תקיפת חיל האוויר גרמה נזק לאחד הבתים. בתגובה, חמאס הבהירו כי "התוקפנות רק מגדילה את התעקשות להתנגד לסיפוח הגדה המערבית".

דובר צה"ל הודיע כי כי יעדי התקיפה היו סדנה לייצור רקטות ותשתיות לייצור אמצעי לחימה. "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות חבלנית לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל", נכתב.

עוד נמסר כי "חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל". מדיווחים פלסטיניים עלה כי התקיפה גרמה נזק לבית שנבנה בתמיכת קטאר למען משפחות עניות.

תקיפת צה"ל ברצועת עזה, 27 ביוני 2020. -, צילום מסך
רואים את הירי בחומרה רבה. תקיפת צה"ל, הלילה/צילום מסך, -

מוקדם יותר, זיהה צה"ל ירי רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. בעקבות זאת, הופעלה התרעת צבע אדום במועצה האזורית שער הנגב ובאזור שדרות. המועצה עדכנה את התושבים על זיהוי הנפילות בשטחים פתוחים, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים.

לאחר כמה שעות דיווחו תושבים באזור על שמיעת פיצוצים, ככל הנראה כתוצאה מתקיפת תגובה של צה"ל. לפי שעה, לא נמסר מגורם רשמי כלשהו על ירי כלשהו ברצועה. השיגורים הערב, בוצעו על רקע המתיחות סביב כוונת הממשלה לספח חלקים מהגדה המערבית במסגרת "עסקת המאה", וימים ספורים לפני תאריך היעד שהציב לכך ראש הממשלה בנימין נתניהו - 1 ביולי.

ארגון חמאס הגיב על התקיפה, והבהיר כי היא רק תגדיל את התעקשות העם הפלסטיני להתנגד לתכנית הסיפוח בגדה המערבית. "ההפצצה הישראלית בעזה היא תוקפנות מתחדשת על הרצועה והיא המשך לתוקפנות על עמנו בירושלים ובגדה המערבית. התוקפנות לא תשבור את הרצון, העמידה האיתנה והמאבק בקרב עמנו", הודיע דובר הארגון, חאזם קאסם.

עוד בוואלה!

הערכה בצה"ל: קטאר מעכבת העברת כספים לעזה מחשש שתואשם במימון טרור

לכתבה המלאה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה, 27 ביוני 2020. -, צילום מסך
בחמאס אמרו כי "שום עסקה לא תעבור ללא תגובה". התקיפה הלילה/צילום מסך, -

ב-15 ליוני, תקף צה"ל יעדי חמאס ברצועה בתגובה לירי רקטה לעבר ישראל, שנפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אז, בעקבות המרחק של מקום הנפילה מיישובי המועצה לא הופעלה התרעת צבע אדום, ולא היו נפגעים.

בימים האחרונים איימו בזרוע הצבאית של חמאס כי המחיר שתשלם ישראל על הסיפוח יהיה "חסר תקדים". דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם, אבו עוביידה, אמר כי "שום עסקה לא תעבור ללא תגובה. הכיבוש ישלם את המחיר על אפו ועל חמתו".

נזקים שנגרמו לבית ברצועת עזה בעקבות תקיפת צה"ל, 27 ביוני 2020. -, אתר רשמי
נבנה מכספי קטאר למען משפחות עניות. הבית שנפגע מהתקיפה/אתר רשמי, -

מוקדם יותר החודש, דווח בעיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לחיזבאללה כי ישראל הסכימה להעברת 50 מיליון דולר מקטאר לחמאס. בתמורה, חמאס הסכים לעצור את שיגורי בלוני הנפץ מהרצועה לשטח ישראל. עם זאת, גורמים בצה"ל הזהירו כי סיפוח שטחים מיהודה ושומרון ישים סוף לתהליך ההסדרה מול חמאס, ואף עלול להוביל להסלמה ברצועת עזה.


(עדכון ראשון: 21:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully