וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל הסכימה להעברת 50 מיליון דולר מקטאר לחמאס

גיא אלסטר ויפעת רוזנברג

15.6.2020 / 9:02

על פי העיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לחיזבאללה, הכסף יועבר בשתי פעימות בתוך שבוע. בתמורה, חמאס הסכים לעצור את שיגורי הבלונים מהרצועה לשטח ישראל, שחודש בימים האחרונים אחרי הפוגה ארוכה

גנץ בעוטף עזה "המתיחות באזור לא תיעלם בקרוב"/--

(בווידאו: ביקור גנץ בעוטף עזה)

ישראל הסכימה להעברת 50 מיליון דולר מקטאר לחמאס - כך דיווח היום (שני) העיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לחיזבאללה. על פי הדיווח, הכסף יועבר בשתי פעימות בתוך שבוע. בתמורה, חמאס הסכים לעצור את שיגורי הבלונים מהרצועה לשטח ישראל שחודש בימים האחרונים.

על פי הדיווח, ההסכמה בישראל להעברת הכסף הושגה בתיווכו של שליח קטאר לרצועת עזה, מוחמד אל-עמאדי, וכן שליח האו"ם לאזור, ניקולאי מלאדנוב. הסכום שאושר יכלול מענקים לפלסטינים ברצועה וכן פרויקטים נוספים של ממשלת קטאר.

עם זאת, בדיווח הובאו דבריו של חברה בוועדה המארגנת את תהלוכות השיבה, שטען כי חידוש שיגורי בלוני הנפץ אינו קשור בהחלטה שהתקבלה בישראל, וכי הבלונים ששוגרו הנם פרי יוזמה של עצמאית, שלא על דעת הוועדה והפלגים.

פלסטינים בתור לחלוקת כספים של קטאר ברצועת עזה 9 בנובמבר 2018. רויטרס
"הסכמה ישראלית להעברת כסף מקטאר". פלסטינים בתור לחלוקת כספים בעזה/רויטרס

שיגור הבלונים התחדש אתמול, לאחר שבלון נפץ התגלה במועצה אזורית בני שמעון בסמוך למושב תדהר שבעוטף עזה. חבלן שהוזעק למקום נטרל את המטען שחובר לבלון, ובמקום לא התלקחה דליקה. כמו כן, כמה שריפות פרצו במועצה האזורית אשכול, אך לדברי חוקרי שריפות הן לא התלקחו בעקבות בלונים ששוגרו.

בלון התבערה שאותר מגיע לאחר תקופה של שקט יחסי באזור רצועת עזה. לאחרונה, על פי דיווחים, חזרו הפלסטינים להפריח בלונים לעבר ישראל. אולם עד לרגע איתור הבלון אתמול, לא נודע על שריפות נוספות שפרצו כתוצאה מהבלונים.

זר בלונים בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית אשכול 16 בינואר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
השיגור חודש. זר בלונים בשטח ישראל בינואר/אתר רשמי, דוברות המשטרה

לפני כחודש שוגרה רקטה לשטח ישראל, ונפלה בשטח פתוח באזור עוטף עזה. כתוצאה מהשיגור, הופעלה התרעת צבע אדום באזור הנפילה. בתגובה, צה"ל תקף עמדות חמאס בצפון הרצועה.

המקרה הקודם של ירי מכיוון הרצועה התרחש ב-28 במרץ, אז הופעלה התרעת צבע אדום בשדרות וביישוב איבים שבעוטף עזה. הרקטה נחתה בשטח פתוח ולא גרמה לנזק או לנפגעים, וצה"ל הגיב בירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully