וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חודשים של שקט יחסי: בלון נפץ אותר בנגב המערבי

14.6.2020 / 12:52

הבלון התגלה בסמוך ליישוב תדהר שבמועצה האזורית בני שמעון, וחבלן שהוזעק למקום נטרל אותו. בחודשים האחרונים שורר שקט יחסי באזור, להוציא רקטות בודדות שנורו מהרצועה. גורמים בצה"ל הזהירו בשבוע שעבר כי יישום תכנית הסיפוח עלול להוביל להסלמה בדרום

גנץ בעוטף עזה "המתיחות באזור לא תיעלם בקרוב"/--

בלון נפץ התגלה היום (ראשון) במועצה אזורית בני שמעון בסמוך למושב תדהר שבעוטף עזה. תושב המקום הזעיק את המשטרה, וחבלן שהגיע למקום נטרל את המטען שהיה מחובר לבלון.

אתמול פרצו מספר רב של שריפות במועצה האזורית אשכול, אך לדברי חוקר השריפות שהיה במקום הן לא פרצו עקב בלוני תבערה - אלא מהצתה מכוונת. החומרים הועברו למשטרה והיא פתחה בחקירה.

בלון התבערה שאותר מגיע לאחר תקופה של שקט יחסי באזור רצועת עזה. לאחרונה, על פי דיווחים, חזרו הפלסטינים להפריח בלונים לעבר ישראל. אולם, לא ידוע על שריפות נוספות שפרצו כתוצאה מהבלונים. לפני כחודש שוגרה רקטה לשטח ישראל, ונפלה בשטח פתוח באזור עוטף עזה. כתוצאה מהשיגור, הופעלה התרעת צבע אדום באזור הנפילה. בתגובה, צה"ל תקף עמדות חמאס בצפון הרצועה.

המקרה הקודם של ירי מכיוון הרצועה התרחש ב-28 במרץ, אז הופעלה התרעת צבע אדום בשדרות וביישוב איבים שבעוטף עזה. הרקטה נחתה בשטח פתוח ולא גרמה לנזק או לנפגעים, וצה"ל הגיב בירי.

בלונים חשודים שאותרו באיזור המועצה האזורית שער הנגב וקרית גת 30 בינואר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
בלון ראשון מזה זמן/אתר רשמי, דוברות המשטרה

גורמים בצה"ל הזהירו בשבוע שעבר כי סיפוח שטחים מיהודה ושומרון ישים סוף לתהליך ההסדרה מול חמאס ולהסלמה במציאות הביטחונית ברצועת עזה. אותם הגורמים טוענים כי בעוד עיניי הפוליטיקאים נשואות לעבר יהודה ושומרון - הסיכוי להתלקחות ביטחונית קרובה ברצועת עזה גבוה יותר.

מצבו של תהליך ההסדרה, התקוע כבר כמה חודשים, גרם להגברת הלחץ על הנהגת חמאס בעזה בראשות יחיא סינוואר, שקיווה לתמורות כלכליות בזמן שהוא מרסן פעילות טרור, הפגנות והפרחת בלוני נפץ. אולם, במערכת הביטחון מעריכים כי חמאס יתקשה להצטייר כמי שמנהל משא ומתן על הסדרה מול ירושלים, בעוד ממשלת ישראל תוביל מהלך של סיפוח ותחיל ריבונות על שטחים בגדה המערבית החל מיולי.

עוד בוואלה!

בצה"ל מזהירים: סיפוח יביא להסלמה בעזה, חמאס שיפר את יכולותיו

לכתבה המלאה

גורמים בצה"ל העריכו בפני שר הביטחון בני גנץ שהמצב ברצועת עזה נפיץ מאוד, וכי הסיטואציה עלולה להסלים לשיגורי רקטות ולחזרה של האלימות ליד גדר המערכת. זאת, מתוך התנגדות נחרצת לסיפוח, כמו גם ניסיון לכרסם במעמד הרשות הפלסטינית, שבשלב הזה החליטה רק על צעדים מדיניים נגד ישראל ועל הפסקת התיאום הביטחוני והאזרחי. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מתנגד לתגובה אלימה.

גורמים במערכת הביטחון הביעו דאגה גם מהתנהלותו של ארגון הג'יהאד האסלאמי. אמנם הארגון מרוסן מאוד מאז חיסול מפקד החטיבה הצפונית בזרוע הצבאית שלו בהאא אבו אל עטא, והתקיפות כלפי בכירי הג'יהאד האסלאמי בדמשק, המיוחסות לישראל לפי פרסומים זרים. אולם, מנגד, הגורמים מעריכים שפעילי הארגון יהיו אלה שיובילו פעילות טרור נגד ישראל בתגובה לסיפוח, גם ללא אישור מההנהגה בדמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully