וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייע לירי טילים על ישראל: חשמלאי מעזה מואשם בעבירות ביטחוניות

24.6.2020 / 10:29

כתב אישום הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד פאדי קדאס, חשמלאי שנתן שירות לחמאס במשך 15 שנים, בין היתר במבצעים "עמוד ענן" ו"צוק איתן". הוא סייע להסבת מוצרי חשמל לטילים, והיה מעורב בירי עשרות פצמ"רים לעבר ישראל. פרטי לכידתו והגעתו לישראל נותרו חסויים

צילום: דובר צה"ל

(בווידיאו: סיכול ניסיון הברחת אמל"ח לעזה מצפון סיני, החודש)

הפרקליטות הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד פעיל חמאס מרצועת עזה, פאדי קדאס, בגין עבירות ביטחוניות ב-15 השנים האחרונות, הכוללות בין היתר מעורבות בירי עשרות טילים ופצמ"רים לעבר ישראל. על פי כתב האישום, שהוגש לבית משפט המחוזי בבאר שבע באמצעות עו"ד מירב עמר כהן בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי ויחידת פח"ע בימ"ר (היחידה המרכזית) נגב, קדאס הוא חשמלאי במקצועו שנתן שירות לחמאס, בין היתר במהלך המבצעים "עמוד ענן" ו"צוק איתן". פרטי לכידתו והגעתו לישראל נותרו חסויים.

לפי כתב האישום, קדאס עסק בחפירת בורות והטמנת טילים, הפרחת בלוני נפץ לישראל, ועוד. הוא סיפק לארגון טיימרים ולוחות אלקטרוניים של מוצרי חשמל והסב אותם לטילים, באמצעותם ניתן היה לתזמן את יציאת הטילים בזה אחר זה.

כך למשל, במהלך המבצעים "עמוד ענן" ו"צוק איתן", קדאס יחד עם אחרים חפרו בורות, הטמינו טילים, הכינו את הטילים וירו עשרות טילים ופצמ"רים לעבר ישראל. בין היתר, הוא נתן שירות לארגון חמאס תמורת תשלום, כשתפקידו היה לדאוג לחיבור חשמל ולתקינות קווי חשמל במנהרות חמאס. כמו כן, בתקופת תהלוכות השיבה של תושבי עזה ליד גדר הגבול עם ישראל בתקופות ההסלמה בדרום, לאחר סיכולו של בהאא אבו אל-עטא - ירה הנאשם טילים מסוג 107 ומסוג גראד לעבר ישראל על מנת לשבש את פעילותה של מערכת כיפת הברזל ולהגדיל בכך את סיכויי הפגיעה של הטילים בשטח ישראל, וכן עסק באספקת בלוני חמצן לבלוני נפץ שהופרחו לעבר ישראל בשנת 2019.

לוחמי חמאס מתפללים במהלך תצוגה צבאית נגד ישראל בדרום רצועת עזה ב-11 בנובמבר 2019. רויטרס
פעילי חמאס/רויטרס

לפי עבירות אלה כתב האישום מייחס לו תשעה אישומים בגין ביצוע עבירות רבות לפי חוק המאבק בטרור של חברות בהתאחדות בלתי מותרת, מתן שירות לארגון טרור, חברות בארגון טרור וגיוס חברים, איסור פעולה ברכוש למטרות הטרור, וכן ריבוי עבירות של נסיון רצח, עבירות בנשק, ועוד.

מכתב האישום עולה, כי במהלך תקיפה של חיל האוויר הישראלי כתגובה לירי טילים, נפצע קדאס ובגין פציעתו, קיבל תשלום פיצויים בסך של 300 דולר מאנשי פתח. כעת, הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully