וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: פלסטיני ניסה לדרוס לוחמים במחסום ליד אבו דיס ונורה למוות

23.6.2020 / 18:42

במשטרה טוענים כי לוחמי מג"ב ירו לעבר הפלסטיני לאחר שניסה לפגוע בכוחות המוצבים במקום, לאחר שנסע במהירות ולא נענה לקריאות לעברו לעצור. שוטרת מג"ב נפגעה קלות בידה. לפי דיווחים בכלי תקשורת, המפגע קרוב משפחתו של בכיר הרשות סאיב עריקאת. משפחתו: הוא מיהר לחתונה

בווידאו: המחסום ליד ירושלים שבו סוכל ניסיון פיגוע/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

במשטרה טוענים כי סוכל פיגוע דריסה היום (שלישי) במחסום הקיוסק שבאבו דיס. לפי המשטרה, פלסטינים שנחשד כמחבל ניסה לדרוס שוטרים המוצבים במעבר, אך אלה הגיבו בירי שפצע אותו אנוש ומותו נקבע זמן קצר לאחר מכן.

במהלך האירוע, נהג הרכב הפלסטיני, שלפי התקשורת הפלסטינית זוהה כאחמד מוסטפה עריקאת, צעיר בשנות ה-20 מחייו מאבו דיס וקרוב משפחתו של בכיר הרשות סאיב עריקאת, ניסה לפגוע בשוטרת מג"ב, אחת מחמישה לוחמים המוצבים במחסום. היא הצליחה לחמוק ונפגעה קלות בידה, אז התנגש רכבו בקיר בטון שבמקום ושני לוחמים פתחו לעברו בירי. הלוחמת פונתה לבית החולים הר הצופים בירושלים.

עם זאת, במשפחתו של הפלסטיני דוחים את הטענות כי ניסה לבצע פיגוע. לפי דיווחים פלסטיניים, החשוד היה אמור לאסוף היום את אחותו, שצפויה להתחתן הערב, מסלון יופי בבית לחם. עוד דווח כי גם הוא עצמו היה אמור להתחתן בקרוב.

כוחות הביטחון בסמוך לזירת הדריסה בכניסה ליישוב קידר 23 במאי 2020. TPS
כוחות הביטחון בזירת פיגוע הדריסה, היום/TPS

לאחר מותו של הפלסטיני דווח כי עימותים אלימים פרצו באבו דיס. בחמאס הביעו זעם על מותו ואמרו כי "השהיד השתתף בהכנות לחתונת אחותו, ביום מותו. אין פתרון לעמנו אלא בסיום הכיבוש וגירוש האויב מאדמתנו".

אחמד מוסטפא עריקאת מאבו דיס החשוד בפגיוע הדריסה בכניסה ליישוב קידר 23 במאי 2020. -, אתר רשמי
המחבל שנוטרל למוות, אחמד מוסטפא עריקאת/אתר רשמי, -

האירוע מגיע לאחר כמה ניסיונות של פלסטינים לפגוע בכוחות הביטחון ובאזרחים בשטחי יהודה ושומרון ובמזרח ירושלים. לפני כשלושה שבועות כוחות צה"ל סיכלו ניסיון פיגוע דריסה סמוך ליישוב חלמיש. אז, מחבל נסע במהירות לעבר הכוחות ששהו סמוך למעיין מאיר. הלוחמים הגיבו במהירות וירו לעבר המחבל, שמותו נקבע זמן קצר לאחר מכן. לא היו נפגעים מקרב כוחות צה"ל.

ארבעה ימים לפני כן תושב מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייו ניסה לדקור שוטרי מג"ב בשכונת ג'בל מוכבר בעיר. חקירת האירוע העלתה כי המחבל הגיע לעמדת הלוחמים שנמצאת בין ג'בל מוכבר לארמון הנציב עם סכין וגז פלפל, ניסה לרסס את השוטרים ולדקור אותם. בעקבות זאת פתחו השוטרים בירי לעברו. החשוד נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים שערי צדק בעיר.

זירת הדריסה בכניסה ליישוב קידר 23 במאי 2020. TPS
זירת פיגוע הדריסה, היום/TPS
הרכב הדורס ששימש את המחבל במהלך פיגוע הדריסה בכניסה ליישוב קידר 23 במאי 2020. דוברות משטרת ישראל
הרכב הדורס ששימש את הפלסטיני באירוע/דוברות משטרת ישראל

באותו יום, שני מחבלים ניסו לדקור לוחמי צה"ל שפעלו באזור עמיחי שבבנימין. מדובר צה"ל נמסר אז כי החיילים הגיבו בירי לעבר השניים ופצעו אותם. לפי צה"ל, בעת שהחיילים תחקרו פלסטינים בשטח ליד עמיחי, הגיעו שני נערים וניסו לדקור אותם עם סכיני מגל.

(עדכון ראשון: 17:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully