וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בעצרת נגד הסיפוח ביריחו: "לא נזרוק את מפתחות הבית שבנינו עשרות שנים"

יפעת רוזנברג

22.6.2020 / 20:51

בכירים ברשות הפלסטינית השתתפו בכנס שנערך שבוע לפני תחילת הליך קידום החלת הריבונות בכנסת. עריקאת קרא לקהילה הבינלאומית לסייע לישראל ולפלסטינים לשוב למו"מ: "נפעל למען השלום והביטחון". אמו של איאד אל-חלאק: "לא רוצה שרשימת השהידים תתארך, קוראים לסיום הסכסוך"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: שר החוץ של איחוד האמירויות מביע התנגדות לסיפוח)

מאות בני אדם השתתפו היום (שני) בעצרת ביריחו נגד הסיפוח ו"עסקת המאה" של הממשל האמריקני. בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת נאם באירוע ואמר כי "שלום צודק לא יושג אלא בסיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית על גבולות 1967 ובירתה מזרח ירושלים".

עריקאת קרא לקהילה הבינלאומית לפעול להשבת תהליך המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים למען השלום והקמת מדינה פלסטינית. "אי אפשר לבזבז דקה, שנייה או שעה, עבדתם 26 שנה כדי להניח יסודות למדינה פלסטינית", הדגיש. "נפעל למען השלום והביטחון, לא נזרוק את מפתחות הבית שבנינו עשרות שנים".

"אני קורא לכל המנהיגים הפלסטינים לפעול למען האחדות", המשיך. "העם הפלסטיני לא יניף דגל לבן, אל תניפו דגל לבן לעולם, אנחנו כאן למען השלום".

הפגנת פלסטינים נגד הסיפוח ביריחו - 22 ליוני 2020. רויטרס, רויטרס
מאות הפגינו נגד הסיפוח. יריחו, היום/רויטרס, רויטרס

בעצרת נאמה גם רנא, אמו של איאד אל-חלאק, שנהרג מירי שוטרי מג"ב בעיר העתיקה בירושלים. היא ציינה את שמותיהם של מוחמד אבו חדיר, משפחת דוואבשה, מוחמד דורה, האחות רזאן א-נגאר ופאדי אבו סלאח, ואמרה כי איננה רוצה "שרשימת השהידים תתארך".

"הפלסטינים אינם דורשים דבר בלתי אפשרי. אנחנו קוראים לשלום, שלום אמיתי לסיום הסכסוך הפלסטיני-ישראלי", אמרה וקראה למנהיגי העולם לפעול למען החירות והשוויון.

באירוע השתתף גם נציג האיחוד האירופי בגדה המערבית ובעזה, סוון קון פון בורגדורף.

לפני העצרת התפתחו עימותים במחסום הכניסה הדרומי ליריחו. לפי הסהר האדום, במהלך התקרית נפצעו שמונה פלסטינים - ארבעה מגז מדמיע וארבעה מירי כדורי גומי.

עוד בוואלה!

שר החוץ של ירדן נפגש עם אבו מאזן: פירוש הסיפוח הוא שישראל בחרה בסכסוך

לכתבה המלאה
הפגנת פלסטינים נגד הסיפוח ביריחו - 22 ליוני 2020. רויטרס, רויטרס
העצרת ביריחו, היום/רויטרס, רויטרס

שר החוץ של ירדן איימן א-ספדי אמר ביום חמישי האחרון כי מדינתו מתנגדת לסיפוח ותעמוד לצד הפלסטינים. במהלך פגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה, הזהיר א-ספדי בשם המלך עבדאללה כי "הסיפוח פירושו שישראל בחרה בסכסוך במקום שלום. היא תישא בהשלכות ההחלטה הזו לא רק בקשר בין ירדן לישראל, אלא גם במאמצים הכוללים באזור".

"אנחנו ממשיכים לפעול עם אחינו הפלסטינים ובתיאום עם כל ידידינו בקהילה הבינלאומית על מנת למנוע את הסיפוח ולמצוא אפיקים אמיתיים למו"מ שיוביל אותנו לשלום צודק, שמשיב את הזכויות והצורך לביטחון ויציבות אזורית ועולמית", הוסיף א-ספדי.

סוון קון פון בורגדורף, נציג האיחוד האירופי בגדה המערבית ובעזה, בהפגנה נגד הסיפוח ביריחו - ה-22 ליוני 2020. רויטרס, רויטרס
סוון קון פון בורגדורף, נציג האיחוד האירופי בגדה המערבית ובעזה, בהפגנה נגד הסיפוח ביריחו/רויטרס, רויטרס

בתוך כך, הזהיר בשבוע שעבר עבדאללה מלך ירדן כי התכנון של ישראל לספח חלקים מהגדה המערבית בחודש הבא מאיים על היציבות במזרח התיכון. בשיחת ועידה שקיים בווידאו עם בכירים בקונגרס האמריקני, אמר עבדאללה כי "כל צעד ישראלי חד-צדדי לסיפוח אדמות בגדה אינו מקובל, ומערער את הסיכויים להשיג שלום ויציבות באזור".

לפי הצהרת ארמון המלוכה בעמאן, עבדאללה מודאג עמוקות מתכנית הסיפוח, ואמר למחוקקים האמריקנים כי "השלום יבוא רק עם הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, ריבונית ובת-קיימא", שירושלים המזרחית תהיה בירתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully