וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה נפלה בשטח פתוח באשכול; צה"ל תקף תשתית חמאס ברצועת עזה

שיגור זוהה מעזה לשטח ישראל ולא היו נפגעים. זמן קצר לאחר מכן כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו יעדים של ארגון הטרור בדרום הרצועה. זאת, ברקע המתיחות סביב הסיפוח ודיווחים על העברת הכסף הקטארי לחמאס

גנץ בעוטף עזה "המתיחות באזור לא תיעלם בקרוב"/--

(בווידאו: שר הביטחון גנץ מבקר בעוטף עזה, בחודש שעבר)

רקטה נפלה הערב (שני) בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. דובר צה"ל מסר כי שיגור אחד זוהה משטח רצועת עזה לשטח ישראל. בעקבות המרחק מיישובי המועצה לא הופעלה התרעת צבע אדום, ולא היו נפגעים. זמן קצר לאחר השיגור, כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו יעדים של חמאס בדרום רצועת עזה. ממועצה אזורית אשכול נמסר כי "אנו בקשר עם צה"ל ואין שינוי בהנחיות".

השיגור מגיע לאחר כחודש וחצי של שקט יחסי בעוטף עזה, וברקע כוונת הסיפוח של הממשלה והדיווחים על הסכמת ישראל להעביר כספים מקטאר לחמאס. גורמים בצה"ל הזהירו כי סיפוח שטחים מיהודה ושומרון ישים סוף לתהליך ההסדרה מול חמאס, ואף עלול להוביל להסלמה ברצועת עזה. הגורמים העריכו בפני שר הביטחון בני גנץ כי המצב ברצועה נפיץ מאוד, והסיטואציה עלולה להסלים לשיגורי רקטות ולחזרה של האלימות ליד גדר המערכת.

שיגור רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, 25 במרץ 2019. רויטרס
שיגור רקטות מרצועת עזה/רויטרס

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סלאח אל-עארורי, אמר כי "אנחנו רואים בסיפוח הסלמה חמורה". הוא הזהיר כי "אם אתם חושבים שבשלו תנאים אזוריים ובינלאומיים ליישום תכנית הסיפוח - אתם טועים. כל צעד תוקפני על עמנו יגבה מחיר גבוה יותר ממה שתצפו".

מוקדם יותר היום דווח בעיתון הלבנוני אל-אחבאר, המקורב לחיזבאללה, כי ישראל הסכימה על העברת 50 מיליון דולר מקטאר לחמאס. על פי הדיווח, הכסף יועבר בשתי פעימות בתוך שבוע. בתמורה, חמאס הסכים לעצור את שיגורי הבלונים מהרצועה לשטח ישראל.

עוד בוואלה!

בצה"ל מזהירים: סיפוח יביא להסלמה בעזה, חמאס שיפר את יכולותיו

לכתבה המלאה

שיגורי הבלונים חודשו בימים האחרונים, כשבלון נפץ התגלה אתמול בסמוך למושב תדהר שבמועצה אזורית בני שמעון. תושב המקום הזעיק את המשטרה, וחבלן שהגיע למקום נטרל את המטען שהיה מחובר לבלון. לאחרונה, על פי דיווחים, חזרו הפלסטינים להפריח בלונים לעבר ישראל. אולם, לא ידוע על שריפות נוספות שפרצו כתוצאה מהבלונים.

המקרה הקודם של ירי מכיוון הרצועה התרחש ב-6 במאי. גם אז נרשמה נפילה בשטח פתוח. בתגובה, צה"ל תקף עמדות חמאס בצפון הרצועה.

(עדכון ראשון: 21:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully