וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה שוגרה מרצועת עזה לישראל; צה"ל תקף שלוש עמדות חמאס בתגובה

אחרי יותר מחודש של שקט יחסי בין חמאס לישראל, רקטה נורתה מהרצועה ונפלה בשטח פתוח. צה"ל הגיב בירי טנקים שתקפו עמדות צבאיות של ארגון הטרור בצפון הרצועה. כתוצאה מהשיגור, הופעלה התרעה בשטח פתוח

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: צה"ל תוקף יעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי ברצועה, פברואר)

רקטה שוגרה הלילה (רביעי) מרצועת עזה לשטח ישראל ונפלה בשטח פתוח באזור עוטף עזה. כתוצאה מהשיגור, הופעלה התרעת צבע אדום באזור הנפילה. בתגובה, צה"ל תקף עמדות חמאס בצפון הרצועה. "לפני זמן קצר, תקפו טנקים של צה"ל שלוש עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטה ששוגרה לעבר שטח ישראל", מסר דובר צה"ל.

השיגור מגיע לאחר תקופה של שקט יחסי בין הארגון השולט ברצועה לבין ישראל, כשהירי האחרון מהרצועה התרחש ב-28 במרץ. בעקבות השיגור בחודש מרץ, התרעת צבע אדום הופעלה בשדרות וביישוב איבים שבעוטף עזה, אך כמו הפעם הרקטה נחתה בשטח פתוח ולא גרמה לנזק או לנפגעים. צה"ל הגיב בירי.

בנוסף, הירי מגיע ברקע הדיווחים בנוגע לעסקות חילופי שבויים בין ישראל לחמאס. לפני כחודש ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס את ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים כדי לדון במגעים לעסקה, שתביא לשחרורם של אזרחי ישראל שנמצאים בשבי חמאס, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, ושני חללי צה"ל המוחזקים על ידי הזרוע הצבאית של הארגון ברצועת עזה, הדר גולדין ואורון שאול.

תמונות מתקיפת צה"ל ברצועת עזה בעקבות שיגור הרקטות לשטח ישראל, 24 בפברואר 2020. מג'די פתחי/TPS, TPS
תקיפת צה"ל ברצועת עזה בעקבות שיגור הרקטות לשטח ישראל, פברואר/TPS, מג'די פתחי/TPS

בהודעה ממשרד ראש הממשלה אז נמסר כי "מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום וצוותו, בשיתוף עם המל"ל ומערכת הביטחון, ערוכים לפעול באופן קונסטרוקטיבי במטרה להשיב את החללים והנעדרים ולסיים את הסוגיה וקוראים לשיח מיידי באמצעות המתווכים". חמאס מסר בתגובה: "הכדור עכשיו במגרש של ממשלת ישראל".

(עדכון ראשון: 00:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully