וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: מטוסי קרב הפילו מל"ט שהמריא מרצועת עזה

27.2.2020 / 11:21

יחידת הבקרה של חיל האוויר זיהתה כי כלי הטיס החשוד המריא מהרצועה, וטס בגובה 1,700 רגל לכיוון מערב. שני מטוסי F-15i הוזנקו לעברו והפילו אותו מעל לים התיכון

עריכה: תומר לוי

מטוסי קרב הפילו היום (חמישי) מל"ט שזוהה ממריא מרצועת עזה - כך נמסר מדובר צה"ל. המל"ט יורט על ידי חיל האוויר לאחר שטס באופן חריג לכיוון מערב מעל הים התיכון, במרחק של 8-5 מיילים מהחוף.

המל"ט זוהה על ידי יחידת הבקרה האווירית של חיל האוויר לאחר שטס בגובה 1,700 רגל. בהתאם לנוהל, בוצעו כמה בדיקות כדי לבחון אם מדובר בכלי טיס ישראלי, או בכלי טיס זר בעל אישור טיסה במרחב. כשהחשד שמדובר בכלי טיס של אחד מארגוני הטרור התחזק - הוחלט להזניק זוג מטוסי קרב מסוג F-15i של חיל האוויר מטייסת 69.

מטוס F-16I של חיל האוויר הישראלי. AP
מטוסים הוזנקו להפלת המל"ט. F-16I של חיל האוויר/AP

עם הקפצת המטוסים, החל ביצוע נוהל נוסף שמטרתו זיהוי טכנולוגי של כלי הטיס. כשאושרו הנתונים, הטייסים הפילו את המל"ט לים בשעה 10:55. בדובר צה"ל סירבו למסור פרטים נוספים על התקרית.

זו אינה הפעם הראשונה שחיל האוויר מפיל כלי טיס בלתי מאויישים של ארגוני הטרור ברצועת עזה. בנומבר האחרון הצליח ארגון חמאס להטיס מל"ט לגובה של 12 אלף רגל - והוא הופל בשטח הרצועה.

עוד בוואלה!

במשמרת של בנט: בצה"ל נמנעו מהרג צלפים פלסטינים מחשש להסלמה

לכתבה המלאה

חמאס מתאמץ בעשור האחרון לרכוש, לפתח ואף לייצר כלי טיס מסוג זה - הן למטרות איסוף מודיעין והן למטרות תקיפה. בתוך כך, לפי פרסומים זרים חוסל בתוניסיה מוחמד א-זווארי, מהנדס חמאס שעסק בפיתוח וייצור כלי טיס בלתי מאוישים וכלים נוספים. בזרוע הצבאית של חמאס האשימו את ישראל באחריות לחיסול שהתבצע סמוך לביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully