וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לחמאס: קוראים לשיח באמצעות המתווכים להשבת הנעדרים מעזה

רה"מ הצהיר כי מתאם השבויים והנעדרים יחד עם המל"ל ומערכת הביטחון מוכנים לדון בהחזרת חללי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול, והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, לגבולות ישראל. חמאס: "הכדור עכשיו במגרש של ממשלת ישראל"

לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) כי ישראל מוכנה לפעול כדי להשיב את החללים והנעדרים מרצועת עזה לשטחה. בהודעה ממשרדו נמסר כי "מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום וצוותו, בשיתוף עם המל"ל ומערכת הביטחון, ערוכים לפעול באופן קונסטרוקטיבי במטרה להשיב את החללים והנעדרים ולסיים את הסוגיה וקוראים לשיח מיידי באמצעות המתווכים". מחמאס נמסר בתגובה: "הכדור עכשיו במגרש של ממשלת ישראל".

הודעת משרד ראש הממשלה מגיעה בעקבות דבריו של מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, ביום חמישי האחרון. סינוואר טען כי ההתפתחויות הפוליטיות בישראל מנעו התקדמות בנושא השבת השבויים והנעדרים, והדגיש כי אמר לכל המתווכים שאין אפשרות להתקדם בטרם ישוחררו אסירי עסקת שליט שנעצרו.

המסרים מחמאס מגיעים ברקע המצוקה שבה נמצא ארגון הטרור, לאור תהליך ההסדרה התקוע מול ישראל וההחמרה במצב הכלכלי, במקביל להתפשטות מגיפת הקורונה. לפי הערכות במערכת הביטחון, אם חמאס יתפשר ניתן יהיה להתקדם במתווה שעליו התעקש הדרג המדיני מאז מבצע "צוק איתן", אך מנגד יש גורמים במערכת הביטחון שמעריכים כי מדובר במניפולציה, שנועדה לקרב את ישראל כדי שתסייע באספקת תרופות, מזון וציוד לצורך ההתמודדות עם הקורונה.

אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
כמעט שש שנים לנפילתם. אורון שאול והדר גולדין/באדיבות המשפחה

ההתפתחות האחרונה שעליה דווח במשא ומתן בין ישראל לחמאס להשבת גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד היתה ברקע מאמצי ההסדרה והרגיעה ברצועת עזה, כשראש המוסד יוסי כהן ואלוף פיקוד דרום הרצי הלוי ביקרו בחשאי בקטאר בתחילת חודש פברואר, ונפגשו עם בכירים בנסיכות. כהן והלוי הגיעו לדוחא, בירת קטאר, בשבוע הראשון של פברואר ונפגשו עם מוחמד בן אחמד אל מסנד, ראש שירותי המודיעין והיועץ לביטחון לאומי של אמיר קטאר. בפגישה השתתף גם מוחמד אל עמאדי, השליח הקטארי לרצועת עזה.

עוד בוואלה!

במסגרת ההסכם עם כחול לבן: הליכוד דרשו להמשיך להוביל את טקס הדלקת המשואות

לכתבה המלאה

בעקבות הנסיעה החשאית, הוריו של הדר גולדין פנו לתת-אלוף אבי בלוט, המזכיר הצבאי של נתניהו, ולמתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, בדרישה לקיים פגישה, בטענה שסוגיית השבויים והנעדרים לא עלתה בפגישה בקטאר. "הפרסומים הערב מעידים ששוב הוחמצה ההזדמנות להחזיר הביתה את הדר, אורון, אברה והישאם. על רקע הפרסומים הללו, ועל רקע ההרחבה של ההטבות הניתנות לחמאס והפרת ההתחייבות, אנו דורשים לפגוש את נתניהו", אמרו במשפחת גולדין.

(עדכון ראשון 16:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully