וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגשים בחו"ל ותכנון פיגועים: אזרח ישראלי הופעל בחשאי על ידי איראן

כתב אישום הוגש נגד האזרח, גבר בן 50, שקיים קשר עם גורמי מודיעין ברפובליקה האסלאמית ועם פעיל טרור בלבנון. הנאשם התבקש למסור מידע על אודות אתרים אסטרטגיים בישראל ואיתור סייענים בקרב ערביי ישראל. "החקירה ממחישה שוב כי איראן מנצלת אזרחים לטובת צרכיה"

עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: בנט: "אנו פועלים כל העת וגובים מחירים מאיראן")

אזרח ישראלי נאשם כי פעל לטובת גורמי המודיעין באיראן - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. מחקירת שב"כ והמשטרה עולה כי האזרח, גבר בן 50, קיים קשר חשאי עם גורמים באיראן ועם פעיל ארגון הטרור של החזית העממית בלבנון בשם חאלד ימאני, שפעל מטעמם. בעת מעצרו נתפסו ברשותו בין היתר, אמצעי הצפנה וכן דיסק און קי אותו ניסה להשמיד בעת מעצרו. היום הוגש נגדו כתב אישום שמייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות.

על פי ממצאי החקירה, האזרח קיים כמה מפגשים בחו"ל עם גורמי המודיעין של איראן. במסגרת אותן פגישות, הוא קיבל כספים, הדרכות ואמצעי הצפנה חשאיים, והתבקש למסור מידע על אתרים ביטחוניים ואסטרטגיים בישראל, דרכים להעמקת השסעים בחברה הישראלית, איתור סייענים מקרב ערביי ישראל ומימוש פעולות טרור נגד מטרות במדינה.

חפצים שנתפסו ברשותו של אזרח ישראל שנאשם בקשירת קשר עם גורמי מודיעין באיראן, 7 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
הציוד שנתפס ברשותו של האזרח/דוברות משטרת ישראל

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום כתב אישום נגד האזרח בגין מגע עם סוכן חוץ, גילוי החלטה לבגוד, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, השמדת ראיה, איסור הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט. מכתב האישום עולה כי האזרח יצר קשר עם ימאני דרך פייסבוק, ובשנת 2018 נפגשו השניים בדנמרק, ובהמשך בפריז. ימאני אמר לנאשם כי הוא מתווך מטעם גורמי מודיעין וביטחון באיראן, המעוניינים לשתף עמו פעולה באופן חשאי. לשם כך, צייד את האזרח במכשיר הצפנה והורה לו ליצור קשר עם הגורמים האיראניים לאחר חזרתו לישראל.

עם שובו ארצה, כשל האזרח ביצירת קשר עם הגורמים האיראניים. בעקבות זאת, פנה לימאני בפייסבוק ועדכן אותו בכך. עם התגברות חששותיו, השליך האזרח את מכשיר ההצפנה לביוב ושרף פתקית עליה רשם את כתובת המייל דרכה אמור היה להעביר את המסרים המוצפנים לאיראן.

חאלד ימאני, פעיל ארגון הטרור של החזית העממית בלבנון. אתר רשמי, אתר רשמי
תיווך בין האזרח הישראלי למודיעין האיראני. חאלד ימאני/אתר רשמי, אתר רשמי

בהמשך, בפברואר האחרון, נפגש הנאשם בבודפשט עם שני נציגים איראניים בשלושה מועדים שונים - ובתיווכו של ימאני. במהלך פגישותיהם מסר לגורמים מידע רב, ואף סיכם איתם כי עם חזרתו לישראל יפעל לסייע להם בגיוס מרגלים נוספים. בנוסף, העבירו האיראנים לאזרח 5,000 אירו עבור כיסוי הוצאות נסיעתו וכיסוי הוצאות עתידיות.

כשחזר לישראל הגיע האזרח לטול כרם, שם המיר את הכסף לשקלים כדי להסתיר או להסוות את מקורו. בחודש שעבר ניסה להעביר מסרים לאיראנים באמצעות מכשיר ההצפנה, ובהתאם להנחיות. ב-16 במרץ הבחין כי קיבל הודעה מוצפנת מהגורמים וניסה לפצחה, אך ללא הצלחה, ולאחר מכן נעצר על ידי המשטרה.

"תוצאות החקירה מעידות על עומק הקשרים בין איראן לבין ארגון החזית העממית, ומאמציהם לבצע פעילויות ריגול וטרור בתוך ישראל, וזאת גם בעת ההתמודדות העולמית עם מגפת הקורונה אשר התפשטה באיראן בצורה קשה", נמסר מטעם המשטרה ושב"כ. "חקירה זו ממחישה פעם נוספת כי איראן ושלוחיה פועלים לגיוס וניצול של אזרחים ישראלים לטובת צרכיה של איראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully