וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצה"ל לארגוני פשע ברשות: 21 חיילים ואזרחים נעצרו בחשד לסחר בנשק

16.3.2020 / 12:32

על פי החשד, חיילי גדוד תובלה בדרום ניצלו את מקצועם כנהגים צבאיים כדי להחליף עשרות חלקי נשק תקינים בחלקים מזויפים. בין היתר, הם מכרו את התחמושת לארגוני פשיעה בדואיים תמורת 5,000 שקלים לקנה. עם תום החקירה יוגש נגדם כתב אישום

צילום: משטרת ישראל, עריכה: עמית שמחה

21 חיילי צה"ל ואזרחים נעצרו בחשד למעורבות ברשת של סחר בתחמושת ובחלקי נשק - כך הותר היום (שני) לפרסום. על פי החשד, במסגרת פעילות הרשת שנחשפה על ידי המשטרה, מצ"ח והשב"כ נמכרו והועברו עשרות חלקי נשק לתוך הרשות הפלסטינית, שחלקם הגיעו לארגוני פשיעה במגזר הבדואי.

שיטת העבודה של החיילים, המשרתים בגדוד תובלה בדרום, הייתה החלפת חלקי נשק תקינים, הכוללים קנים ומכלולים, בחלקים מזויפים. לאחר מכן, העבירו את החלקים התקינים לסוחרי נשק שהכירו. הסוחרים בתורם מכרו את החלקים על פי תמחור של 1.5 שקלים לכדור, 1,000-3,000 שקלים למכלול, ו-3,000 עד 5,000 שקלים לקנה. על פי החשד, החיילים הסתייעו במקצועם הצבאי כנהגים ובנגישותם לנשקים בכדי לבצע את ההעברה.

משטרת ישראל, מצ"ח ושירות הבטחון הכללי חשפו רשת סחר בכלי נשק ואמל"ח אשר עליה נמנים אזרחים, חיילים ותושבי הרשות הפלסטינית.. דוברות משטרת ישראל
הברחה שסוכלה. כדורי 5.56 מ"מ שנתפסו על ידי המשטרה/דוברות משטרת ישראל
משטרת ישראל, מצ"ח ושירות הבטחון הכללי חשפו רשת סחר בכלי נשק ואמל"ח אשר עליה נמנים אזרחים, חיילים ותושבי הרשות הפלסטינית.. דוברות משטרת ישראל
1.5 שקלים לכדור. האמל"ח שנתפס/דוברות משטרת ישראל

במהלך החקירה המשותפת של היחידה המרכזית מרחב נגב וימ"ר מצ"ח דרום, בחודש דצמבר האחרון בוצע סיכול לניסיון הברחת 4,000 כדורי 5.56 מ"מ כשרכב פרץ את מחסום מיתר ונבלם על ידי שוטרים. עם התקדמות החקירה, עלה החשד כי יש קשר בין ניסיון הברחת התחמושת לבין החקירה המתנהלת.

עוד בוואלה!

גייסה כספים למימון טרור: פעילה מהמשולש חשודה בסיוע לאויב

לכתבה המלאה

בפעילות מבצעית שנערכה בידי היחידה המרכזית נגב, יחידת הכלבנים דרום, יס"מ נגב ובשיתוף מסתערבי מג"ב נעצרו במהלך ימי החקירה 21 החשודים. בנוסף לחיילים, נעצרו גם אזרחים ישראלים ואזרחי הרשות הפלסטינית. מעצרם הוארך כמה פעמים, ועם תום החקירה היום הפרקליטות המחוזית דרום (פלילי) והפרקליטות הצבאית מחוז דרום וז"י הודיעו על הכוונה להגיש נגדם כתבי אישום.

מטעם הסנגוריה הצבאית, המייצגת את מרבית החיילים שנחקרו בפרשה, נמסר כי "בחקירת גורמי הבטחון הופעלו אמצעים קיצוניים ובעייתיים, ביניהם מניעת מפגש עם עו"ד במשך כעשרה ימים. כבר במהלך החקירה שוחררו מספר מלקוחותינו לאחר שנמצא כי אין בסיס לחשד בעניינים. הסנגורים הצבאיים ילמדו את חומרי החקירה שהועברו באופן חלקי רק היום ויפעלו בכל האמצעים הנדרשים לייצוג ושמירה על זכויותיהם של החיילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully