וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייסה כספים למימון טרור: פעילה מהמשולש חשודה בסיוע לאויב

15.3.2020 / 13:45

הפעילה איה חטיב חשודה שהעבירה כספים שגויסו עבור טיפול בנזקקים לפעילויות טרור של הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. בחקירותיה בשב"כ הכחישה את המיוחס לה. היא נעצרה בחודש שעבר, ובימים הקרובים יוגש נגדה כתב אישום

צילום: יואב איתיאל, וואלה!NEWS, עריכה: טל רזניק

פעילה הומניטארית בת 31 מאזור המשולש, איה חטיב, חשודה בביצוע עבירות ביטחוניות חמורות - כך הותר היום (ראשון) לפרסום בעקבות בקשת וואלה!NEWS. על פי החשד, הפעילה גייסה כספים עבור חולים שהגיעו לטיפול בבתי חולים בישראל, והעבירה אותם לרצועת עזה למימון פעילויות טרור. היום, הוגשה נגדה הצהרת תובע בבית משפט השלום בעכו, והשופטת דנה עופר האריכה את מעצרה עד ליום רביעי. בימים הקרובים יוגש נגדה כתב אישום בבית משפט המחוזי בחיפה.

חטיב חשודה בעבירות של סיוע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, ועבירות כלכליות מהחוק למאבק בטרור. היא נעצרה ב-17 בפברואר ומוחזקת מאז בבית המעצר קישון. בחקירותיה בשב"כ ובמשטרה הכחישה את המיוחס לה. בעלה עלי עקל שנעצר יחד עמה, שוחרר עוד באותו היום לאחר חקירה קצרה.

איה חטיב. יואב איתיאל
חטיב בבית המשפט, היום/יואב איתיאל

חטיב, אם לשניים, היא תושבת כפר ערערה שבוואדי ערה שעל פי החשד עבדה כסוכנת עבור חמאס בעת שעסקה בפעילות הומניטארית עבור נזקקים ברצועת עזה. לפי שב"כ, בחקירתה עלה כי היא גויסה לפעילות עבור הארגון על ידי מחמד פלפל, בן 29, תושב בית לאהיה ומחמד חלאוה, בן 32, תושב ג'בליה, שניהם פעילים בזרוע הצבאית של הארגון, "עז א-דין אל-קסאם".

בשב"כ אמרו כי "במסגרת הקשר עם חמאס, חטיב העבירה לארגון מאות אלפי שקלים תוך הונאת ארגוני סיוע ואזרחים תמימים שתרמו כספים מתוך מטרה שיגיעו לחולים ונזקקים, ותוך ניצול מצוקתם של חולים שניתנו להם היתרים לטיפול רפואי הומניטארי ולפעילות עסקית של תושבים ברצועת עזה. חלק מהכסף שהעבירה חטיב למפעיליה בחמאס יועד למטרות טרור מובהקות ובכלל זה סיוע בבניית מנהרות, הקמת מחרטה והקמת מבנים לטובת הפעילות השוטפת של חמאס".

עוד בוואלה!

הרשימה המשותפת: ממליצים בפה אחד על גנץ אם יקים ממשלת מרכז-שמאל

לכתבה המלאה
עלי חטיב בעלה של איה חטיב תושבת ערערה חשודה בהעברת כספים לחמאס, בית משפט השלום בעכו. שלומי גבאי
שוחרר לאחר חקירה קצרה. עלי חטיב, בעלה של איה חטיב/שלומי גבאי

בנוסף לגיוס הכספים עבור חמאס, היא חשודה גם באיסוף מודיעין ביטחוני לטובת קידום פעילות טרור נגד מטרות ויעדים ישראלים. התקשורת בין חטיב לשני פעילי טרור בוצעה באופן מבצעי וחשאי. חטיב העבירה לחמאס גם ציוד לטובת שימוש שוטף של פעילי הזרוע הצבאית של הארגון, ואף בחנה אפשרויות להעברת ציוד רגיש נוסף שהיה עלול לשמש לבניית מנהרות ולתצפיות על כוחות צה"ל. "ממצאי החקירה בשב"כ מלמדים כי חטיב אף העבירה מידע עבור חמאס, ובכלל זה מידע אודות תנועת כוחות צבא במהלך אחד מסבבי הלחימה עם רצועת עזה", אמרו בשב"כ.

עוד אמרו בשב"כ כי "חמאס ברצועת עזה ממשיך לנצל באופן ציני את התווך ההומניטארי לטובת קידום פעילות טרור בין-אזורית, זמן קצר לאחר סיכול תשתית נוספת שכללה גיוס סוכנים ערבים ישראלים רג'ב דקה, בן 34, תושב לוד וראמי אלעמודי, בן 30 מתל אביב, אשר נעצרו מוקדם יותר בחודש ינואר השנה".

מוחמד פלפל. שב"כ
על פי החשד גייס אותה לפעילות הארגון. מחמד פלפל/שב"כ

את איה חטיב מייצגת סוללת עורכי דין, בהם דודה עו"ד באדר אגברייה, עו"ד סרור מחאמיד, עו"ד עדי אבו עובייד, עו"ד חנאן חטיב ועו"ד רים מסארווה. חטיב היתה מוכרת בואדי ערה כמי שמגייסת כספים לסיוע לפלסטינים חולים המגיעים לטיפולים רפואיים בבתי חולים בישראל. מאז מעצרה, התנהל קמפיין לשיחרורה שכלל הפגנות הזדהות מול בתי המשפט בעכו ובחיפה, אליהם הובאה במהלך החודש האחרון להארכת מעצרה שבע פעמים.

בהפגנות נשאו דברים אנשי ציבור מהחברה הערבית בהם בכירים לשעבר בפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, סגן יו"ר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה, העומד בראש ועדת המעקב של הציבור הערבי בישראל, הח"כ לשעבר עבאס זקור שמשמש כיועץ לראש העיר לענייני ערבים בעכו, וחברי הכנסת המכהנים יוסף ג'בארין ואימאן חטיב. כל אלה טוענים כי היא נעצרה על לא עוול בכפה.

לאחר דין ודברים הורשתה ח"כ אימאן ח'טיב (הרשימה המשותפת) להכנס לאולם בו התקיים הדיון "אני מבקשת לומר לחשודה משפט אחד", אמרה לשופטת, פנתה לאיה ח'טיב ואמרה לה, "אנחנו לצידך ומאמינים בצדקת דרכך. העשייה שלך היא עשייה הומניטרית לילדים ולהורים ונעשה הכל בכלים הפרלמנטריים שיש ברשותנו".

מחוץ לאולם ח"כ אימאן חטיב אמרה לוואלה! NEWS כי איה ח'טיב היא "אישה ואם לילדים קטנים, שכל מה שהיא עשתה זה לעמוד לצד האזרחים ולחלק צרכים בסיסיים למשפחות נזקקות. לפי מה שידוע עד עכשיו, איה מה שהיא עשתה, זה להיות עם האנשים הנזקקים והעניים, ולאפשר להם ולו ומעט חיים קצת מכובדים. אז אם קוראים לזה טרור, אז שיהיה להם לבריאות".

(עדכון ראשון: 12:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully