וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: שלושה חיילים אמריקניים נפצעו מתקיפות חיזבאללה ליד בגדאד

15.3.2020 / 4:53

33 רקטות נורו על ידי מיליציה פרו-איראנית אל עבר הבסיס טאג'י, שבו שוהים כוחות אמריקניים לצד עיראקיים. בתקיפה נפצעו שלושה חיילים באורח קשה, וכמה חיילים עיראקיים נפצעו אנוש. זאת, לאחר תקיפה אמריקנית נגד חמש מטרות של "גדודי חיזבאללה" בעיראק ובסוריה

עריכה: ליר שפיגלר

שלושה חיילים אמריקנים וכמה חיילים עיראקיים נפצעו אתמול (שבת) במתקפת טילים שנייה במספר על בסיס טאג'י העיראקי מצפון לבגדאד - כך אישרו גורמים אמריקניים ועיראקיים. פיקוד המבצעים המשותפים בעיראק מסר כי 33 רקטות שוגרו בסמוך לבסיס, המאכלס את כוחות הקואליציה בראשות ארצות הברית. עוד נמסר כי נמצאו שבעה משגרי רקטות ו-24 רקטות שלא נעשה בהן שימוש, באזור אבו-עיזאם.

לדברי הצבא העיראקי, כמה אנשי הגנה אווירית עיראקיים נפצעו באורח אנוש. על פי הפנטגון, שניים מבין שלושת החיילים האמריקניים נפצעו קשה והם מטופלים בבית חולים צבאי בבגדאד. דובר הפנטגון, ג'ונתן הופמן, סירב לשער תגובות פוטנציאליות מצד ארצות הברית, אולם ציטט את הזהרתו של שר הביטחון, מארק אספר, מהשבוע שעבר: "אינך יכול לתקוף ולפגוע בחברי השירות האמריקני ולהתחמק מזה - נשיב לך כגמולך".

כוחות צבא עירקיים צועדים סמוך לבניין בו מצאו רקטות קטיושה של כוחות חיזבאללה באום אל-איזאם, עיראק - ה-14 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
כוחות צבא עיראקיים ליד המבנה בו נמצאו הרקטות הנטושות, עיראק/רויטרס, רויטרס

מתקפת הרקטות התרחשה פחות מיומיים לאחר שארצות הברית פתחה בתקיפות גומלין אוויריות על כמה מתקנים שבעיראק, אותם קישר הפנטגון למיליציית קטאיב של חיזבאללה, הנתמכת על ידי איראן. ארצות הברית האשימה את המילציה בתקיפה הראשונה על הבסיס, שאירעה ביום רביעי האחרון.

אולם, נראה כי לא רק שהתקיפות האמריקניות לא הצליחו להרתיע את חיזבאללה מלתקוף פעם נוספת, אלא אף גררו מחאה מצד עיראק כלפי ארצות הברית, על אודות המחיר האנושי שגובות אותן תקיפות. בין היתר נטען כי כוחות ביטחון עיראקיים נהרגו כתוצאה מהן. בתקיפות הללו נהרגו שלושה חיילים עיראקיים, שני שוטרים ואזרח עיראקי, ואף לא חבר מיליציה אחד. בגדאד גינתה את התקיפות ואמרה כי מדובר בהפרת ריבונותה ובתוקפנות מכוונת כלפי חייליה.

אתמול, אמר צבא עיראק כי אסור לארצות הברית, כמו גם לישות זרה אחרת, להשתמש בתקיפת המיליציה האחרונה כעילה לנקוט בפעולה צבאית ללא אישור שלהם. במקום זאת, הציעו, יש למהר ליישם החלטה פרלמנטרית הקוראת לגירוש הכוחות הזרים מהמדינה. הפנטגון אמר כי עיראק ביצעה מעצרים ראשונים, והוסיף כי ארצות הברית מסייעת בחקירת התקיפה.

עוד בוואלה!

בתגובה להרג חייליה: ארה"ב תקפה מיליציה פרו-איראנית בעיראק

לכתבה המלאה
רקטות קטיושה של כוחות חיזבאללה באום אל-איזאם, עיראק - ה-14 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
התחמושת בה המיליציה לא עשתה שימוש, ליד אבו-עיזאם, עיראק/רויטרס, רויטרס

המאבק ארוך השנים בין ארצות הברית לאיראן, אירע בחודשים האחרונים בעיקר על אדמת עיראק. קבוצות טרור הנתמכות באיראן ירו פעמים רבות רקטות על בסיסים עיראקיים בהם שוהים חיילים אמריקנים, וכן את אזור שגרירות ארצות הברית שבבירה בגדאד. ארצות הברית הגיבה כמה פעמים בירי, מאז הרגה את מפקד כוח אל-קודס, קאסם סולימאני, ואת מייסד מיליציית קטאיב, אבו מהדי אל-מוהנדס, בינואר האחרון.

עיראקיים רבים הודו כי הם סובלים יותר מהמתיחות בין איראן לארצות הברית, וחלקם, כולל ראש הממשלה עאדל עבד אל-מהדי, קראו לכוחות האמריקניים לסגת. בינואר האחרון, הצביע הפרלמנט העיראקי בעד יציאת הכוחות הזרים מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully