וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים להתגרות: רקטות פגעו בבסיס של הכוחות האמריקניים בבגדאד

16.2.2020 / 10:43

דובר צבא ארה"ב אמר כי נגרם נזק קל לבסיס ב"אזור הירוק" וכי לא היו נפגעים. למרות חיסול סולימאני, שקרה לאחר הרג אמריקני במתקפת רקטות בעיראק, נמשכות התקריות הללו, שלפי ההערכות הן מעשי ידיהן של המיליציות השיעיות הפרו-איראניות

עריכה: טל רזניק

כמה רקטות פגעו הלילה (ראשון) בבסיס שבו מוצבים כוחות אמריקניים וכוחות קואליציה אחרים ב"אזור הירוק" בבגדאד. גורם בצבא ארצות הברית אמר כי לא היו נפגעים ונגרם נזק קל בלבד. על פי קולונל מיילס ב. קגינס השלישי, דובר הכוחות האמריקניים בעיראק, המתקפה קרתה קצת לפני השעה 3:30.

בחודשים האחרונים נרשמו מתקפות רבות של רקטות ופצצות מרגמה על בסיסים שבהם מוצבים כוחות אמריקניים במדינה, ולפי ההערכות עומדות מאחוריהן המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן. זאת על אף שמפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, חוסל בבגדאד על ידי ארצות הברית בתחילת החודש שעבר אחרי שאזרח אמריקני נהרג במתקפת רקטות. ביום חמישי התפוצצה פצצת מרגמה בבסיס האווירי K1 במחוז כירכוכ שבצפון עיראק. לא דווח על נפגעים.

כוחות מצבא ארצות הברית מתגברים את האזור בבגדאד, עיראק. 03 בינואר 2020.. רויטרס
כוחות אמריקניים בבגדאד, בחודש שעבר/רויטרס

אחרי חיסול סולימאני, שיגרה איראן טילים לעבר שני בסיסים בעיראק שבהם מוצבים כוחות אמריקניים. כמאה חיילים אמריקנים ספגו פגיעות מוחיות במהלך המתקפה, אף שהנשיא דונלד טראמפ המעיט בערכן וכינה זאת "כאבי ראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully